به گزارش اکو ایران ،مدیران  کنونی شهرداری  تهران علاقه ای به شفافیت سفرهای خارجی شان ندارند . تا به امروز هیچ یک از سفرهای خارجی مدیران شهرداری در دوره زمامداری علیرضا زاکانی در سامانه شفافیت ثبت نشده ، آخرین سفر ثبت شده در این سامانه مربوط به سفر محسن پورسیدآقایی به روسیه است که درسال 98 انجام شده است.

امروز مهدی اقراریان رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در تذکری که درخصوص فضای بازی کودکان در پارک ها دادکنایه ای هم به سفرهای زیاد خارجی مدیران داد . او گفت که  به فکر پارک‌ها، محیط بازی و نشاط بچه‌ها باشید. بسیاری از وسایل بازی بوستان‌ها مستهلک شده، به حمدالله آقایان سفرهای خارجی زیاد می‌روند. لذا لازم است پارک‌های خارجی را مشاهده کنند و امیدوارند که این سفرهای خارجی نیز شفاف سازی شود.

او پیش از این نیز درتذکری خواستار این شده بود که شهرداری گزارشی درخصوص سفرهای خارجی به شورای شهر ارسال کند .

لطف الله فروزنده معاون شهردار تهران  هم  در واکنش به تذکر اقراریان با اشاره به سفرهای خارجی در شهرداری تهران گفت: اصل بر نرفتن سفر خارجی است و تنها درصورت ضرورت می‌رویم.وی ادامه داد: یک دسته سفرهای خارجی آنهایی هستند که ما دعوت می‌شویم و با هزینه میزبان می‌رویم، یک دسته سفرهایی است که ما عضو کمیسیون‌ها هستیم و در صورت نیاز باید برویم.

فروزنده با بیان اینکه هیچ شهوتی برای رفتن به سفرها وجود ندارد، تاکید کرد: شهردار تهران در طول یکسال گذشته تنها به تاجیکستان رفته است و آن هم به دلیل آن بوده که شهردار تهران رئیس آن مجمع بود. اگر سفرهای خارجی نیاز شود حتماً آن را با شورای شهر تهران مطرح می‌کنیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: سفر من به روسیه با تأکید معاون اول رئیس جمهور بوده است، ما به اندازه شما دغدغه داریم که هزینه‌ها به درستی خرج شود و اگر سفری صورت می‌گیرد، قطعا آورده‌های خوبی دارد. هیچ کس ولع سفر خارجی ندارد و سفرها تنها به اجبار و الزام صورت می گیرد. نباید به گونه ای با افکار عمومی سخن گفت که مردم فکر کنند ما دائما به سفر می رویم.

پیش از این علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به منتقدان سفرهای خارجی مدیران شهرداری گفته بود :‌نمی‌خواهیم درگیر سفرهای پی در پی شویم، از طرفی نیز نباید خودمان را از رصد آخرین اتفاقات دنیا در این حوزه محروم کنیم.

درنخستین سفر خارجی مدیران شهری ، سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به نمایندگی از شهردار تهران در اجلاس یو سی ال جی که در شهر بارسلون برگزار شده بود، شرکت کرد .در این سفر سه نماینده از شهرداری و شورای شهر  تهران هم  برای حضور در کنگره جهانی شهر هوشمند که در این شهر برگزار شده بود، شرکت کردند.در این اجلاس ،محمد فرجود مدیرعامل وقت سازمان فناوری اوری و ارتباطات شهرداری تهران،علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران و مسئول پروژه ای که در این اجلاس مورد تقدیر قرار گرفته، حضور داشتند.  همچنین یک خبرنگار از مرکز ارتباطات برای پوشش این دو رویداد این تیم را همراهی می کرد .

در این مدت برخی مدیران شهری نیز سفری به اکسپودبی داشتند . همچنین  برخی از معاونان و مدیران شهری نیز در ششمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی به شهر دوشنبه تاجیکستان، رفته بودند  .سفر شهردار و برخی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر به کشور عراق از دیگر سفرهای خارجی مدیران شهری است که تاکنون رسانه ای شده است .