در حالی که دلار در یک بازه کوتاه و مشخص در حال نوسان بود و کاهش خاصی نداشت اما قیمت طلای آبشده با کاهش انس به سمت کف حمایتی حرکت کرد. قیمت انس طلا بعد از کاهش تنش در منطقه روز دوشنبه‌ را با گپ منفی شروع کرد و با کاهش بیش از 50 دلاری به سمت کف حمایتی 2330 دلاری حرکت کرد. کاهش انس در کنار ایست دلار باعث شد تا طلای آبشده هم در روز دوشنبه در کانال 15 میلیون تثبیت بدهد. قیمت طلای آبشده در معاملات دوشنبه به 15 میلیون و 700 هزار تومان رسید و در از دست دادن این نقطه ناکام بود. معامله‌گران می‌گفتند در کف قیمتی طلای آبشده خالی‌فروشی هم زیاد بوده، در واقع در کف قیمتی چارت، فشار فروش بدهد، پس اگر انس حمایتش را از دست بدهد طلا هم به سمت نزول بیشتر می‌رود و برعکس.

قیمت سکه نوسان رنجی را داشت و از 43 میلیون و 400 هزار تومان عقب نشست و تا 43 میلیون و 200 هزار تومان پایین آمد. در نهایت قیمت سکه در 43 میلیون و 300 هزار تومان بسته شد. معامله‌گران می‌گفتند بازار سکه بین دو بازار طلای آبشده و بازار ارز گیر کرد. حباب سکه اما با افزایش به 7 میلیون و 800 هزار تومان رسید. 

صندوق‌های طلای بورس هم همگی قرمزپوش بودند اما در این بازار هم میزان کاهش آن‌چنانی نبود.

قیمت درهم امارات که برای دومین روز پیاپی از دلار جا می‌ماند روز دوشنبه‌ را با گپ مثبت 220 تومان در 17 هزار و 700 تومان بازگشایی کرد و از این مرز مقاومت با کاهش 100 تومانی در 17 هزار و 600 تومان بسته شد.

قیمت دلار هرات در 64 هزار و 150 تومان شروع به کار کرد و بعد از بازگشایی درهم با گپ مثبت با افزایش تا 64 هزار و 400 تومان نوسان داد و از این نقطه با کاهش درهم همراهی کرد و حتی به کانال 63 هزار تومان سرک کشید. در نهایت قیمت دلار هرات در 64 هزار و 100 تومان بسته شد.

قیمت حواله دلار و حواله درهم در مرکز مبادله طی دو روز گذشته بر مدار افزایش بوده و همزمانی این اتفاق همراه با شایعه افزایش قیمت دلار نیما باعث شد تا فعالان بازار تصور کنند دلار نیمایی آرام آرام بالا می‌آید.

در روز دوشنبه گلایه‌های نمایندگان مجلس از سیاست‌های بانک مرکزی مورد توجه بازار بود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته اگر با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در قبال مسئله ارز اتخاذ کرده پیش برویم نگرانی ما برای افزایش التهابات ارزی به مراتب بیشتر خواهد شد.

بحث داغ بازار توییت ایبنا، رسانه نزدیک به بانک مرکزی بود که در مورد کاهش نرخ دلار تا 59 هزار تومان با مداخله هوشمند بازارساز نوشته بود. گروهی از معامله‌گران با توجه به توییت معروف ایبنا که چارت تکنیکالی دلار گذاشته و گفته بود دلار به 47 هزار تومان می‌رود اشاره داشتند و می‌گفتند که آن موقع هم این رسانه خیلی‌ها را فروشنده کرد و موجب ضرر آن‌ها شد. در مجموع بر اساس این سبقه ایبنا، فعلان بازار نسبت به این موضوع گارد برداشتند و حتی گروهی هم معتقد بودند که این توییت یعنی اینجاها کف قیمت دلار است.

یک خبر هم در بازار دست به دست می‌شد که گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی قرار است هفته آینده به تهران بیاید. از منظر بازار اگر این سفر محقق شود نتیجه این سفر برای قیمت ارز و سکه مهم خواهد بود.

تکنیکال‌کاران بازار معتقدند 15 میلیون 600 هزار تومان مثقال طلای آبشده کف کانال صعودی است که اگر زیر آن تثبیت بدهد می‌تواند با فشار فروش به سمت 15 میلیون حرکت کند.

نکته بازار این بود که المیادین مدعی شده بانک مرکزی ایران به شدت درحال خرید طلا و فلزات گرانبهاست.