بازارها شنبه را بدون استرس شروع کردند. معامله‌گران می‌گویند سبز پوشی بورس و منفی شدن سایر بازارها شاهدی بر این قضاوت است. گروهی از معامله‌گران معتقدند با کاهش تنش‌های منطقه‌ای بازار ارز و سکه به سمت اصلاح و استراحت رفتند.

قیمت دلار، سکه و درهم در روز شنبه یک کانال از دست دادند. در روزی که بازار طلا و ارز بر مدار کاهش بودند بورس رشد کرد. همچنین در روز شنبه صندوق‌های طلا همگی قرمز‌پوش بودند و حباب برخی صندوق‌ها منفی شدند، در صندوق‌های درآمد ثابت همچنان شاهد خروج پول حقیقی بودیم و در روز شنبه این میزان به بیش از یک همت رسید.

در انتهای هفته گذشته قیمت دلار و سکه به خاطر دو عامل نوسانی شد؛ اول اینکه نگاه  بازار به تحرکات اسرائیل بود و عامل دوم به سیل در دبی برمی‌گشت. اقدام اسرائیل از ناحیه افزایش تنش‌ها روی بازار می‌گفتند اثر دارد اما در کنار این عامل،موضوعی که به چشم نیامد سیل دبی بود.

در هفته گذشته یک سیل سنگین در دبی رخ داد که تقریبا کسب و‌کارها را تعطیل کرد صرافی‌ها هم از کار افتادند و بندر جبل‌علی از دسترس خارج شد، در بازار شنیده می‌شد  این اتفاق روی نقل و انتقالات ارزی اثر گذاشته و هم روی حمل و نقل. بعد از آن بالایی انتهای هفته، قیمت‌ها تعدیل شدند.

در مجموع به نظر می‌رسد با خروج اثر این دو عامل که موجب نوسان بازار شده بود، قیمت دلار و سکه هفته‌ را کاهشی شروع کرد.

قیمت دلار هرات در 65 هزارو 200 تومان شروع به کار کرد و در ابتدا با یک نوسان رو به بالا تا 65 هزار و 600 تومان رفت. اما در ادامه با بازگشایی گپ منفی قیمت درهم، قیمت دلار هرات با کاهش کانال 65 هزار تومان را از دست داد و به 64 هزار و 200 تومان رسید. البته قیمت دلار در معاملات پشت خطی هرات حتی کانال 64 هزار تومان را از دست داد و در مرز حمایت 63 هزارو 800 تومان معامله می‌شد.

قیمت تتر هم با کاهش نزدیک به 1500 تومانی از 66 هزارو 500 تومان به سمت کف کانال 65 هزار تومان حرکت کرد.

قیمت درهم روز شنبه‌ را با گپ منفی 250 تومانی نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته آغاز کرد که کانال 18 هزار تومان را از دست داد. نرخ حواله درهم با کاهش به 17 هزار و 700 تومان رسید.

قیمت سکه با کاهش کانال 44 میلون را از دست داد و به 43 میلیونو 100 هزار تومان رسید. حباب سکه هم با کاهش به 15 درصد رسید یعنی شش میلیون و 500 هزار تومان سکه حباب است.

قیمت طلای آبشده در روز شنبه با کاهش در تلاش برای از دست دادن کف 16 میلیون بود. البته در نرخ‌های کف، حباب طلای آبشده منفی شد.

در روز شنبه همچنان شایعه اصلاح نرخ نیما در بازار بود. در یکی از این مطالب نوشته شده بود که قیمت نیما به 49 هزار تومان نزدیک خواهد شد. از نگاه تحلیل‌گران اگر این اتفاق بیفتد، دست بازارساز در تزریق باز خواهد شد. یک خبر هم درباره مذاکرات برجام به بازار آمد که فعلا معامله‌گران آن را جدی نگرفتند.

به عقیده تحلیل‌گران با تعدیل شدن تنش در منطقه، بازار ارز و سکه همچنان می‌توانند به سمت اصلاحات بروند. البته گروهی از تکنیکال‌کاران معتقدند که در چارت ریزش سنگین مشاهده نمی‌شود و فقط اصلاح است. از لحاظ فنی قیمت دلار نزدیک کف کانال صعودی است که اگر این کف را از دست بدهد سرعت کاهش بیشتر می‌شود. حمایت مهم دلار هرات حوالی 63 هزار و 800 تومان است و حمایت طلای آبشده حوالی 15 میلیون و 800 هزار تومان است.