قیمت دلار هرات در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته از مرز مقاومت 49 هزار و 600 تومان عبور کرد. بازار ارز هرات که مدت‌ها در دامنه مشخص 49 هزار و 200 تا 49 هزار و 600 تومان حبس شده بود با سیگنال منفی اخبار، افزایشی شد و بالاخره از این محدوده خارج شد. قیمت دلار هرات در نیمه دوم معاملات پنجشنبه تا 49 هزار و 900 تومان بالا رفت. در پشت‌خط جمعه قیمت دلار هرات در 49 هزار و 810 تومان شروع شد و در 49 هزار و 780 تومان بسته شد.

گروهی از معامله‌گران معتقدند رشد قیمت سکه در روز پنجشنبه باعث شد تا قیمت دلار هم مرز مقاومت مهم خود را بشکند. گروهی هم رشد قیمت دلار سلیمانیه را عامل رشد قیمت دلار می‌دانند. قیمت دلار سلیمانیه که به زیر دلار هرات رفته بود با نزدیک شدن به انتهای هفته رفته رفته به هرات نزدیک شد. بازار ارز سلیمانیه در پشت خط جمعه شب در 49 هزار و 780 تومان بسته شد، که برابر با دلار هرات بود.

در روز پنجشنبه وال استریت ژورنال مدعی شد آمریکا برای مقابله با قاچاق دلار به ایران، درخواست عراق برای 1 میلیارد دلار پول نقد را رد کرد. همچنین روزنامه گاردین گفته انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی عضو برجام (آلمان و فرانسه) در نظر دارند تا با نقض تعهدات خود در این توافق هسته‌ای، از برداشتن تحریم‌های موشکی ایران سرباز زنند.

در روز جمعه خبرهایی از تصویب اف‌ای‌تی‌اف به بازار رسید. در ابتدا گفته می‌شد وزارت اقتصاد اعلام کرده ما استانداردهای کنوانسیون FATF در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را پذیرفته‌ایم و در داخل نیز تلاش می‌شود قوانین و مقررات منطبق با آن پیش رود. در ادامه این خبر به بازار رسید که وزارت امور و اقتصاد و دارایی اعلام کرد تصمیم گیری درباره لوایح FATF یک تصمیم حاکمیتی است و ما در این باره تصمیم گیرنده نیستیم. گروهی از معامله‌گران معتقدند این اخبار برای مقابله با افزایش قیمت دلار در بازار استفاده می‌شود.

تحلیل‌گران فنی معتقدند مقاومت مهم قیمت دلار هرات به حمایت تبدیل شده و تا زمانیکه قیمت بالای این سطح یعنی 49 هزار و 600 تومان باشد برای شکستن 50 هزار تومان تلاش می‌کند. مقاومت اولیه قیمت دلار هرات 50 هزار تومان است و بازار برای رشد بیشتر باید از سطح 50 هزار و 300 تومان عبور کند. گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار هرات از سطوح فعلی با کاهش می‌تواند وارد کانال 48 هزار تومان شود و از آن محدوده دوباره افزایش دهد.