اکوایران: جریان دلار یکشنبه عکس روز گذشته بود، دلار در روز شنبه کاهشی شروع کرد بعد افزایشی شد یکشنبه افزایشی شروع کرد و بعد رو به نزول رفت. قیمت دلار هرات در 48 هزار و 900 تومان شروع شد و تا 49 هزار و 50 تومان هم بالا رفت و با برخورد به سطح مقاومتی کاهشی شد و تا 48 هزار و 700 تومان پایین رفت. دلار تهران و سلیمانیه هم همچنان بالاتر از قیمت هرات هستند و در مرز 49 هزار معامله می‌شوند. درهم امارات 13 هزار و 480 تومان اولین نرخش بود و این ارز هم مثل هرات با کاهش به 13 هزار و 420 تومان رسید. درمجموع در معلات یکشنبه بازار کم‌نوسانتری نسبت به روز گذشته و هفته قبل داشتیم. البته درمورد نوسان هرات معامله‌گران با بالا رفتن می‌گفتند هرات فروشنده‌ است و در کاهش و رسیدن به مرز حمایت، می‌گفتند وقت خرید است. معامله‌گران معتقدند بازه نوسان برای معامله‌گران مشخص شده و پایین می‌خرند بالا می‌فروشند.

درمورد رنجی قیمت دلار در بازار یکشنبه و کاهشش، معامله‌گران می‌گفتند بازار طلای تهران همچنان تعطیلع است و بازار معامله زیادی ندارد و تقریبا بدون معامله کاهشی شد. به عقیده آن‌ها در روز دوشنبه بازار باز می‌شود و اینکه برای نرخ چه چیزی پیش بیاید دوشنبه مشخص خواهد شد. آن‌ها می‌گویند فروشنده‌های یکشنبه در اتاق‌های معاملاتی آیدی فیک بودند. برای همین آن‌ها مدام هشدار می‌دادند فیک‌ها می‌فروشند شما از آن‌ها بخرید سود می‌کنید. آن‌ها هدف اولیه‌ را 48 هزار و 850 تومان، هدف ثانویه‌ را 49 هزار و 50 تومان و هدف هفته آینده‌ را 49 هزار و 200 تومان می‌دانستند.

همچنان شکایت ایران از کره بحث داغ بازار بود. بازار با توجه به اینکه بارها گفته شده بود که منابع کره آزاد شده، حالا با این اتفاق شاکی هستند. آن‌ها می‌گفتند حتی مخبر و خاندوزی همین چند هفته پیش می‌گفتند که درحال آزادسازی منابع هستیم. یکسری‌ها هم معتقدند اصلا به منابع کره و عراق چشم نداشته باشید چرا که این روزها دست بازارساز با پول‌های نفتی پر شده و مداخله غیرمستقیم بازارساز است که باعث کنترل بازار می‌شود.

در بازار یکشنبه صحبت‌های رئیسی در مناظره انتخاباتی سال 1400 هم دست به دست می‌شد که صحبت‌های جالبی داشت. معامله‌گران می‌گفتند این روزها کاملا آن صحبت‌ها را فراموش کرده است. آن تیکه از صحبت‌هایش که قیمت دلار باید تک‌نرخی شود و اقتصاد با دستور درست نمی‌شود بین معامله‌گران می‌چرخید. معامله‌گران می‌گفتند دلار 7 تا نرخ دارد تک‌نرخی شدن پیشکش.

درمورد تحلیل فنی بازار، معامله‌گران معتقدند 49 هزار و 100 تومان سد مقاومتی مهمی شده که قیمت دلار از هفته گذشته نتوانسته بالای آن تثبیت دهد. به عقیده آن‌ها 49 هزار و 100 تومان قیمت نحس بازار شده است. برای همین آن‌ها می‌گویند اگر این مرز بشکند امکان افزایش قیمت تا 49 هزار و 600 تومان در بازار وجود دارد. در مجموع هم می‌گویند تا زمانیکه قیمت دلار بالای 48 هزار و 600 تومان است احتمال افزایش از کاهش بیشتر خواهد بود.

بازار یکشنبه دو نکته داشت. اولی درمورد قیمت انواع دلار در بازار بود. یک دلاری سریال در بازار 74 هزار تومان، 20 و 10 دلاری 51 هزار تومان و 50 دلاری در حوالی 50 هزار تومان در معامله‌ بود.

نکته دوم قیمت یورو در بازار و مرکز مبادله‌ بود که از برابری عقب است. قیمت یورو در بازار بیشترین نرخش 54 هزار بود و بر اساس برابری 54 هزار و 950 تومان برآورد می‌شود. در مرکز مبادله قیمت یورو 45 هزار و 500 تومان بود که بر اساس برابری 46 هزار و 250 تومان برآورد می‌شود.