به گزارش اکوایران، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز، چهارشنبه، 5 اردیبهشت اعلام کرد یک  هیأت اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی سی ان ای» اعلام کرد: این  هیأت اقتصادی به ریاست یون جونگ هو، وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی روز ۲۳ آوریل (به وقت محلی) این کشور را به مقصد ایران ترک کرده و این خبرگزاری به جزئیات دیگری در مورد این سفر اشاره نکرد.

تاریخچه سفر مقامات کره شمالی به ایران

آخرین بار در آگوست ۲۰۱۹، یک  هیأت عالی‌رتبه کره شمالی به ایران سفر کرد. پیش از آن نیز وزیر امور خارجه کره شمالی در سال ۲۰۱۸ با  هیأتی عازم تهران شده بود.

پیش‌تر نیز شاهد سفر مقامات رسمی دیگر از کره شمالی به ایران بوده‌ایم. در سال 96  یک هیئت دیپلماتیک متشکل از رئیس کل پرزیدیوم مجمع عالی خلق این کشور و جمعی از شخصیت‌های سیاسی جهت حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشور در آن زمان به تهران سفر کرده بودند.

از دیگر سفر هیئت‌های کره شمالی به ایران را می‌توان به سفر پاک کیل یون معاون وزیر امور خارجه کره شمالی به ایران در ۶ اسفند ۱۳۸۹ اشاره کرد.

 هیئت‌های ایرانی نیز دیدارهایی از کره شمالی داشته‌اند که می‌توان به سفر هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجلس ایران و ملاقات با کیم ایل سونگ، رهبر کره شمالی در سال 1360، سفر نخست‌وزیر وقت ایران، میرحسین موسوی به پیونگ یانگ در آبان ۱۳۶۲ و سفر آیت‌الله خامنه‌ای، در اردیبهشت سال ۱۳۶۸ به پایتخت کره شمالی و دیدار با مقامات بلندپایه این کشور از جمله «کیم ایل سونگ» رهبر وقت کره شمالی اشاره کرد.

بنا به گزارش عصرایران، آخرین سفر یک وزیر کره شمالی به ایران مربوط به مرداد سال 97 است که وزیر خارجه کره شمالی به تهران سفر کرد. در سال 98 نیز، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی به همراه  هیئت بلند پایه عازم چند کشور از جمله ایران شدند.