به گزارش اکوایران، رابرت کندی جونیور، کاندید ریاست جمهوری آمریکا شبیه راس پروت نسخه 2024 است. در سال 1992، پروت یک نامزد مستقل بود که تقریباً 19 درصد آرا را به دست آورد و به بیل کلینتون اجازه داد با 43 درصد آرا بر جورج بوش پدر با 37.4 درصد پیروز شود.

پروت با لفاظی‌های پوپولیستی آتشین خود، نامزدی دونالد ترامپ را در سال 2016 پیش بینی کرد.

حالا ممکن است تاریخ تکرار شود. به نظر می‌رسد که کندی آماده است تا بخشی از آرای ترامپ را تصاحب کند. اگرچه کندی از تبار دموکرات است، اما به نظر میرسد که جذابیت او برای پایگاه ترامپ بسیار قوی‌تر از دموکرات‌ها باشد.

نظرسنجی جدید کالج ماریست نشان می‌دهد زمانی که نامزدهای حزب ثالث شرکت داشته باشند حمایت از بایدن افزایش می‌یابد – در یک رقبت چند جانبه، او پنج درصد از ترامپ جلوتر است.

rfk-jr--1-6812311-1710792974929

رابرت کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که بایدن در یک میدان رقابت شلوغ از ترامپ 2 درصد برتری خواهد داشت. تنها زمانی که انتخابات یک انتخاب دوتایی بین ترامپ و بایدن باشد، رئیس جمهورسابق پیشتاز می‌شود.

همانطور که واشنگتن پست اشاره می‌کند، کندی «بیشتر حمایت خود را از رای دهندگانی می‌گیرد که پیش‌تر در رقابت یک به یک ترامپ را انتخاب کرده بودند (15 درصد) نسبت به کسانی که بایدن را انتخاب کرده بودند (7 درصد).»

این نتیجه احتمالاً باعث ایجاد حیرت در کمپ ترامپ خواهد شد. تا پیش از این،تصور بر این بود که کندی تهدیدی برای انتخاب مجدد بایدن است. اما آخرین نظرسنجی ها نشان می‌دهد که موضع گیری‌های غیرمعمول کندی، از جمله مخالفت او با هرگونه واکسیناسیون، رای دهندگانی را به خود جلب می‌کند که در غیر این صورت ممکن است از ترامپ حمایت کنند.

اخبار بد برای ترامپ به کندی محدود نمی‌شود. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن به آرامی نه تنها به رقابت علیه ترامپ بازمی‌گردد، بلکه در واقع در حال پیشی گرفتن است. نظرسنجی ماریست نشان می‌دهد که بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده از برتری سه درصدی نسبت به ترامپ برخوردار است. ترامپ حمایت مستقل‌ها را از دست داده است. پیش از این او 15 درصد برتری نسبت به بایدن داشت - اکنون این دو اساساً برابر هستند.

نظرسنجی‌ها احتمالا در ماه‌های آینده چیزهای بیشتری را فاش خواهند کرد. در حالی که بایدن به طور پیوسته در ایالت‌های نوسانی و کلیدی مانند پنسیلوانیا کمپین می‌کند- جایی که اخیراً مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی را برای محدود کردن واردات فولاد اعلام کرد- احتمالاً در نظرسنجی‌ها به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. ترامپ در محاکمه هیئت منصفه در دادگاهی در منهتن گیر افتاده است، جایی که او به اتهام لاپوشانی و توطئه برای نفوذ در انتخابات 2016 متهم شده است.

طرفداران ترامپ همواره معتقد بودند که این شومن ماهر می‌تواند محاکمه نیویورک را به نفع خود استفاده کند. اما ممکن است برعکس این اتفاق بیفتد. در حالی که دسیسه‌های سیاسی و مالی ترامپ از سال 2016 در دادگاه فاش می‌شود، به نظر می‌رسد مطلوبیت وی میان رای دهندگان مستقل به جای افزایش، کاهش یابد. اکنون دادستان‌ها در حال طرح اتهام «تقلب در انتخابات»، یکی از موضوعات مورد علاقه ترامپ در سخنرانی‌هایش هستند. اینکه ترامپ با طناب خودش دار زده شود، نتیجه‌ای نیست که بسیاری از ناظران قبل از شروع محاکمه پیش‌بینی کرده بودند.