به گزارش اکوایران، ایالات متحده به رغم فشار برای آتش‌بس به ارسال سلاح به اسرائیل ادامه می‌دهد. این تحویل برنامه‌ریزی شده تسلیحات در حالی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد اسرائیل برای تهاجم زمینی به رفح، جایی که 1.4 میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، آماده می شود.

بر اساس گزارشی که وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی منتشر شد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در حال آماده شدن برای ارسال سلاح به اسرائیل است، آن هم در زمانی که در ظاهر واشنگتن برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند.

تحویل تسلیحات برنامه‌ریزی شده شامل بمب‌های MK-82 و مهمات حمله مستقیم مشترک KMU-572 است که به هدایت دقیق بمب‌ها و هم‌چنین فیوزهای بمب FMU-139 اضافه می‌کند.

بر اساس این گزارش، ارزش این تسلیحات «ده‌ها میلیون دلار» تخمین زده می‌شود. به گفته یک مقام آمریکایی، جزئیات این کمک قبل از اینکه دولت رهبران کمیته کنگره را برای نهایی شدن آن مطلع کند، ممکن است تغییر کند.

از زمان شروع جنگ غزه در 7 اکتبر، ایالات متحده حدود 21000 مهمات هدایت شونده دقیق در اختیار اسرائیل قرار داده که نیمی از آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

کارشناسان گفته‌اند که جنگ اسرائیل علیه غزه یکی از مرگ‌بارترین و مخرب‌ترین جنگ‌های تاریخ معاصر است. بیش از نیمی از ساختمان‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب دیده یا ویران شده و غزه را تقریباً غیرقابل سکونت کرده است. بیش از 28000 فلسطینی طی حملات اسرائیل کشته و 68395 نفر زخمی شده‌اند.

 

گزارش این روزنامه در حالی منتشر می‌شود که اسرائیل برای حمله زمینی به جنوبی‌ترین شهر نوار غزه، رفح، که بیش از نیمی از جمعیت 2.3 میلیونی غزه در آن پناه گرفته‌اند، آماده می‌شود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته که تهاجم زمینی این رژیم به این شهر فقط مسئله زمان است.

هفته گذشته، بایدن تلفنی با نتانیاهو صحبت کرد و به او هشدار داد که عملیات نظامی در رفح بدون برنامه‌ای برای محافظت از غیرنظامیان «نباید ادامه یابد». 

دولت بایدن به دلیل ادامه تسلیح اسرائیل با وجود گزارش هایی مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان در غزه توسط سلاح های ساخت آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.