به گزارش اکوایران، ابراهیم رئیسی - رئیس جمهور کشور- امروز (چهارشنبه- 4 بهمن)، پیش از سفر به ترکیه گفت: این سفر با دعوت رئیس‌جمهور ترکیه و برای تشکیل هیئت عالی مشترک ایران و ترکیه در زمینه مسائل مختلف از جمله اقتصادی و تجاری انجام می‌شود.

او افزود: هدف‌‎گذاری ایران و ترکیه،‌ رسیدن به سطح روابط تجاری و اقتصادی ٣٠ میلیارد دلاری است.کشور ترکیه کشور مسلمان، همسایه و شریک تجاری و اقتصادی مهم جمهوری اسلامی ایران است.اسناد مهمی در این سفر به امضا خواهد رسید که نشان از اراده دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی است.

رئیسی ادامه داد: هدفگذاری کردیم که سطح روابط تجاری و اقتصادی کشورمان با ترکیه را به ۳۰ میلیارد دلار برسانیم؛ این عدد قابل دستیابی است. از موضوعات مهمی که امروز همه مسلمانان و انسان‌های بیدار جهان را نگران کرده است، مساله فلسطین است.

رئیس جمهور گفت: ایران و ترکیه در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت مردم مظلوم و مقتدر فلسطین موضع مشترکی داریم. تلاش‌هایی در راستای توقف بمباران‌ها انجام شده اما متاسفانه به دلیل حمایت آمریکایی‌ها و غربی‌ها از رژیم صهیونیستی، همچنان شاهد زنان و کودکان و مردم بی‌گناه فلسطین هستیم.