به گزارش اکوایران، مسعود ستایشی در این نشست با اصحاب رسانه در رابطه با جزئیاتی از پرونده دومین عملیات تروریستی شاهچراغ (ع) گفت: در پرونده دومین عملیات تروریستی شاهچراغ (ع) در مورخ ۲۲ مرداد امسال تاکنون ۶۵ نفر شناسایی و بازداشت شدند. عنصر اصلی به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم، به اعدام محکوم شده و پرونده با فرجام خواهی فرجام خواه به دیوان عالی کشور ارسال شده است. محکومیت دو نفر دیگر هم هر کدام ۵ سال حبس و اخراج و طرد از کشور است. سایر متهمان با اتخاذ تصمیم تعیین تکلیف شدند و برای عمده این افراد قرار منع تعقیب صادر شده است.

اعاده دادرسی پرونده «هادی رضوی» رد شد

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده «هادی رضوی» از متهمان بانک سرمایه گفت: اعاده دادرسی این فرد رد شد و دادنامه اولیه مورد تایید واقع شد. پرونده در مرحله اجرای حکم قطعی است؛ وی با توجه به شرایط جسمانی و عمل جراحی بعد از بهبودی برای تحمل کیفر به زندان بر می‌گردد.

پرونده داریوش مهرجویی به کجا رسید؟

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی گفت: اکنون پرونده با تکمیل تحقیقات و دریافت آخرین دفاع و صدور قرار تأمین با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است.

وی یادآور شد: پیرو تاکید و دستور رئیس قوه قضاییه این پرونده در عین سرعت و توجه ویژه به مولفه‌های دقت و صحت انجام شود و اکنون در کمتر از دو ماه کیفرخواست پرونده صادر شده است.

ستایشی افزود: اکنون پرونده در دادگاه کیفری یک استان البرز قرار دارد و اولین جلسه رسیدگی به این پرونده روز ۱۹ دی ماه جاری برگزار می‌شود و پس از آن در حدود مقررات اطلاع رسانی خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده چای دبش

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت اعلام کرده است که در موضوع پرونده چای دبش ۶۰ مدیر متخلف را برکنار کرده است؛ از این تعداد چند نفر به قوه قضاییه معرفی شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: آنچه نسبت به پرونده موسوم به چای دبش باید گفت این است که پرونده فعلا در مرحله تحقیقات مقدماتی است و براساس آنچه مطلع شدم، بازپرس از مبادی ذیربط برای استعلام اقدام کرده است و از پاسخ استعلامات اطلاعاتی ندارم؛ پاسخ استعلام‌ها پس از بررسی‌ها در حدود مقررات اطلاع رسانی خواهد شد.

جزئیاتی از پرونده«تتلو» خواننده معروف

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو گفت: فرد مورد نظر چند پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطمح (مدنظر) رسیدگی دارد و یک پرونده اکنون در ناحیه ۳۳ دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرحله تحقیقات مقدماتی است و قرار بازداشت موقت صادر و وی اکنون در زندان به سر می‌برد.

ستایشی با بیان اینکه در یکی دیگر از پرونده‌ها کیفرخواست صادر شده است، توضیح داد: بعد از بازگشت وی به کشور، بازپرس در موقعیت او حاضر شده و پرونده با کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است؛ پرونده در این موضوع هم متضمن قرار بازداشت موقت است.

وی اضافه کرد: برای نامبرده در دو پرونده دیگر هم رأی غیابی صادر شده است و چنانچه اعتراضی از سوی وی صورت گیرد، رسیدگی خواهد شد.