به گزارش اکوایران، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در دیدار با بنیامین نتانیاهو، با اشاره به حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ از ایران خواست حمایت از حوثی‌ها را متوقف کند.

 لوید آستین گفت: «ما یک نیروی ضربت چندملیتی را برای پشیتبانی از اصل اساسی آزادی دریانوردی رهبری می‌کنیم. حمایت ایران از حمله حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری باید متوقف شود.». نتانیاهو  هم گفت: «این جنگی است علیه ایران که [به ادعای او] اکنون تهدید به بستن گذرگاه دریایی باب‌المندب می‌کند.»

این سخنان در حالی ایراد شد که روز دوشنبه، نیروهای حوثی یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که اقدام به عملیات نظامی علیه دو کشتی مرتبط با اسرائیل انجام داده‌اند. برای اساس این بیانیه، دو کشتی به نامهای «سوان آتلانتیک» حامل نفت و کشتی باری «ام‌اس‌سی کلارا» را پس از  آنکه سرنشینان آن با دستورات حوثی ها مخالفت کردند، هدف  حمله دو فروند پهپاد قرار گرفته است.

هم‌چنین، محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌های یمن دوشنبه اعلام‌ کرد که «عملیات نظامی این گروه علیه کشتی‌های تجاری که عازم اسرائیل بودند،‌ آسیب‌های زیادی به اقتصاد این رژیم وارد کرده است.»

در شرایط کنونی، برخی شرکت‌های کشتیرانی از جمله کمپانی بزرگ ام‌اس‌سی برای اجتناب از این حملات، دور زدن قاره آفریقا را آغاز کرده‌اند و دیگر از کانال سوئز عبور نمی‌کنند. حدود ۱۵ درصد عبور و مرور دریایی جهان از کانال سوئز انجام می‌شود که کوتاه‌ترین مسیر بین اروپا و آسیا است و هر سال حدود ۲۰ هزار کشتی از این کانال عبور می‌کنند.