به گزارش اکوایران، مقاومت اسلامی عراق مسئولیت هدف قرار دادن پایگاه حریر آمریکا در اقلیم کردستان عراق را با استفاده از دو پهپاد بر عهده گرفت.

به نوشته المیادین، مقاومت اسلامی عراق همزمان با عملیات طوفان الاقصی و تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه، پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه را هدف قرار داده است. روز جمعه، مقاومت اسلامی اعلام کرد که پایگاه آمریکایی «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه را با راکت هدف قرار داده است.

همچنین مقاومت اسلامی در حمایت از غزه و در پاسخ به قتل‌عام غیرنظامیان فلسطینی، به یک مکان حیاتی اسرائیل در «ایلات» حمله کرده است. مقاومت اسلامی عراق در سحرگاه روز جمعه اعلام کرد که از هفته آینده مرحله جدیدی در مقابله با دشمنان، حمایت از فلسطین و انتقام از شهدا آغاز می‌کند و تاکید داشت که این مرحله «سخت‌تر و گسترده‌تر» خواهد بود.

مقاومت در روز پنجشنبه اعلام کرد که به یک هدف حیاتی اسرائیل در سواحل «بحرالمیت» حمله کرده است. در بیانیه‌ای اشاره شد که این حمله در پاسخ به قتل عام اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و افراد مسن انجام شد. مقاومت اسلامی در عراق تأیید کرد که به «حمله به سنگرهای دشمن» ادامه خواهد داد.

چند روز پیش، شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق گفت که این جناح تصمیم خود را برای آزادسازی عراق با استفاده از ابزار نظامی در نظر گرفته است. شیخ الکعبی وعده داد که این جنبش تا رسیدن به هدف اخراج نیروهای نظامی ایالات متحده از عراق به مبارزه مسلحانه خود ادامه خواهد داد.

ایالات متحده پایگاه‌های خود در عراق را پس از حمله و اشغال این کشور در سال ۲۰۰۳ بنا کرد. اگرچه واشنگتن حضور نظامی خود در عراق را تحت شرایط سخت مقاومت کاهش داده است، اما هنوز ده‌ها اردوگاه و دو پایگاه هوایی در این کشور دارد. در بحبوحه حملات مداوم اسرائیل به غزه، حمایت آمریکا از اسرائیل و با هدف اخراج نیروهای غربی از عراق، مقاومت اسلامی از ۱۳ اکتبر پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه و عراق را هدف قرار داده است.