به گزارش اکوایران، گزارش‌های واصله مبنی بر رسیدن تانک‌ها به همراه بولدوزر زرهی که به خیابان صلاح الدین در جنوب شهر غزه رسیده‌اند، می‌تواند به این معنی باشد که اسرائیل برای اولین بار، به دنبال عملیات شناسایی زرهی در نور روز را برای شناسایی مواضع دفاعی حماس و توانایی‌های واکنش آن‌ها انجام داده است.

به نوشته زوران کواساک در الجزیره، محدود کردن عملیات به باز کردن مسیر در میان زمین‌های کشاورزی یا صحرا کم‌هزینه‌ترین راه برای ارتش اسرائیل برای حفظ استقرار در بخشی از غزه خواهد بود و برتری در زرهی، توپخانه و پوشش هوایی می‌تواند از جنگ خونین شهری جلوگیری کند.

اگر اسرائیل تصمیم به حمله به شهر غزه بگیرد، باید از سربازان کافی برای رسیدن به محدوده شهر و حفاری‌های پیش رو استفاده کند. یک حمله ترکیبی متعاقب -مرکب از پیشروی نیروهای زرهی از شرق و پیاده نظام دریایی از دریا- ممکن است در فرضیه‌ای که اکنون مطرح می‌شود -یعنی تلاش برای به دو نیم کردن نوار غزه- موفق شود.

این کریدور به طول 6 کیلومتر از دریا تا مرز و تا 2 کیلومتر عرض از حومه شهر غزه تا المغرقه از نظر نظامی قابل دفاع و دارایی مفیدی در هر مذاکره خواهد بود.