به گزارش اکوایران، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که سربازان آمریکایی به اسرائیل یا غزه اعزام نخواهند شد. او در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس گفت: «ما مطلقاً هیچ قصد و برنامه‌ای برای اعزام نیروهای نظامی به اسرائیل یا غزه نداریم».

این اظهارنظر بازتاب اظهار نظر قبلی جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اوایل ماه جاری است که «هیچ قصدی برای اعزام نیروهایی آمریکایی به اسرائیل و غزه وجود ندارد».

هفته گذشته، ایالات متحده اعلام کرد که در حال اعزام مستشاران نظامی به اسرائیل است؛ از جمله یک افسر خبره در جنگ شهری از جنگ‌های ایالات متحده در عراق. این کشور دو ناوگروه نیروی دریایی خود را به منطقه اعزام کرده که به ادعایش، قصد دارد حزب‌الله لبنان را از تلاش برای ورود به جنگ باز دارد. واشنگتن همچنین یک نیروی ۲ هزار نفری واکنش سریع را در حالت آماده‌باش قرار داده است.

هریس افزود که ایالات متحده با تجهیزات و مشاوره از اسرائیل حمایت می‌کند، اما به تل‌آویو نمی‌گوید که چگونه جنگ را پیش ببرد. او همچنین ادعا کرد که ایالات متحده می‌خواهد از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کند، اما این کار دشوار است.

در دو هفته گذشته، حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن که هر دو متحد ایران هستند، حملات موشکی، راکتی و پهپادی علیه اسرائیل انجام داده و گروه‌های مقاومت به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه حمله کرده‌اند. در پاسخ، ایالات متحده حملاتی هوایی علیه تأسیسات تسلیحاتی ایران در سوریه انجام داد.

مصاحبه‌کننده از هریس پرسید که پیامی برای ایران دارید که او در جواب گفت: «نکن»!