به گزارش اکوایران، فرماندهی مرکزی آمریکا در روز سه‌شنبه به ان‌بی‌سی نیوز گفت که هفته گذشته در یک سری حملات پهپادی علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه، بیش از ۲۰ تن از پرسنل نظامی آمریکایی زخمی شدند.

به نوشته ان‌بی‌سی نیوز، سنتکام گفت که در ۱۸ اکتبر و هنگامی که حداقل دو هواپیمای بدون سرنشین حمله‌ای انتحاری علیه پایگاه نظامی التنف در جنوب سوریه را هدف قرار دادند، ۲۰ پرسنل آمریکایی زخمی شدند.

یکی از این پهپادها سرنگون شد. سنتکام گفت که تمامی پرسنل مجروح به خدمت بازگشتند و به هیچ تأسیسات نظامی آسیبی وارد نشده است. سنتکام گفت در همان روز، چهار پرسنل آمریکایی دیگر نیز در طی دو حمله جداگانه پهپادی علیه نیروهای ایالات متحده و ائتلاف مستقر در پایگاه الاسد در غرب عراق، جراحات جزئی متحمل شدند. سنتکام گفت که پهپادهای انتحاری را سرنگون کرده، اما بقایای یکی از آن‌ها به آشیانه هواپیماهای کوچک برخورد کرد. همه پرسنل مجروح به خدمت بازگشتند.

یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی در حین فرار به سرپناه، به دلیل حادثه قلبی جان باخت، اما این اتفاق در حین حملات پهپادی رخ نداد.

این حملات در بحبوحه افزایش تنش در منطقه بر سر درگیری اسرائیل و حماس انجام شد. ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در روز سه‌شنبه گفت که طی هفته گذشته نیروهای ایالات متحده و ائتلاف حداقل ۱۰ بار به صورت جداگانه در عراق و سه بار جداگانه در سوریه «از طریق حملات ترکیبی پهپادی و موشکی» مورد حمله قرار گرفتند. رایدر ودعی شد گروه‌هایی که این حملات را انجام می‌دهند از سوی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت می‌شوند.

رایدر گفت: «آنچه که شاهدش هستیم، احتمال تشدید شدیدتر تنش‌ها علیه نیروها و پرسنل آمریکایی در سراسر منطقه وجود دارد». او افزود: «ما همیشه این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که از خود دفاع کرده و هرگز از حفاظت از نیروها و منافع خود در خارج از کشور تردید نخواهیم کرد».