به گزارش اکوایران، در بحبوحه نگرانی‌هایی مبنی بر کشیده‌شدن جنگ اسرائیل و حماس به سایر مناطق خاورمیانه، ارتش اسرائیل اعلام کرد که حملاتی را علیه زیرساخت‌های نظامی در سوریه و لبنان انجام داده است.

به نوشته الجزیره، ارتش اسرائیل در بامداد روز دوشنبه اعلام کرد که هواپیماهایش در پاسخ به شلیک موشک به خاک سرزمین‌های اشغالی، به موشک‌اندازها در سوریه و اهداف حزب‌الله در لبنان حمله کردند. مقامات نظامی اسرائیل جزئیات بیشتری در مورد این حملات از جمله تلفات احتمالی ارائه نکردند. از زمان آغاز جنگ با حماس، ارتش اسرائیل درگیر نبرد فرامرزی با گروه حزب‌الله لبنان بوده و حملات هوایی مکرری علیه سوریه انجام داده است.

ایالات متحده هم در واکنش به افزایش شدید حملات موشکی و پهپادی به نیروهای خود در سوریه و عراق، حملاتی در سوریه انجام داده است.

روز پنجشنبه، پس از آن که جو بایدن قول داد به حملات به پرسنل آمریکایی پاسخ دهد، پنتاگون اعلام کرد که به دو تأسیسات در سوریه، حمله کرده است.

هفته گذشته نیز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که اگر اسرائیل به بمباران غزه پایان ندهد، درگیری‌ها ممکن است «به فراتر از مرزهای خاورمیانه» سرایت کند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم در روز یکشنبه گفت که خطر  تبدیل جنگ به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر وجود دارد. همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که کشورش نمی‌خواهد شاهد گسترش جنگ باشد و اینکه واشنگتن بدون ارائه مدرک، تهران را برای حملات به نیروهایش مقصر بداند، «کاملاً اشتباه» است.