به گزارش اکوایران، شرکت گوگل، شرایط ترافیک زنده در اسرائیل و نوار غزه را به درخواست ارتش اسرائیل، پیش از حمله زمینی احتمالی به غزه، برای برنامه‌های نقشه و ویز غیرفعال می‌کند.

به گفته بلومبرگ، یکی از سخنگویان گوگل در این‌باره گفت: «همانطور که قبلاً در موقعیت‌های درگیری و در پاسخ به وضعیت در حال تحول در منطقه انجام داده‌ایم، به‌دلیل رعایت امنیت جوامع محلی، به‌طور موقت امکان مشاهده وضعیت ترافیک زنده و اطلاعات شلوغی را غیرفعال کرده‌ایم.»

به گفته یک فرد مطلع که خواست نامش فاش نشود، به درخواست نیروهای دفاعی اسرائیل، گوگل داده‌های ازدحام در اسرائیل و غزه را حذف می‌کند. اطلاعات ترافیکی زنده می‌تواند تحرکات نیروهای اسرائیلی را آشکار کند.

این شرکت سال گذشته پس از تهاجم روسیه به اوکراین اقدام مشابهی را در این کشور انجام داد و داده‌های ترافیکی وسایل نقلیه و عابرین پیاده را غیرفعال کرد.

گوگل گفت، در حالی که نقشه و ویز ترافیک را نشان نمی‌دهند، رانندگانی که از سیستم‌های مسیریابی استفاده می‌کنند همچنان زمان‌های تخمینی ورود را که براساس شرایط لحظه است دریافت می‌کنند.

سایت فناوری اسرائیلی گیک تایم که برای اولین بار این تحولات را گزارش کرد، گفت که برنامه نقشه شرکت اپل نیز با درخواست ارتش اسرائیل موافقت کرده است.

اسرائیل پس از حملات گروه حماس، بیش از 300000 نیروی ذخیره را فراخواند. ارتش این رژیم تصمیم به تهاجم زمینی به غزه دارد که از سوی رهبران جهان به دلیل خطر تلفات غیرنظامیان مورد انتقاد قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که در جریان دیدار هفته گذشته خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درباره «جایگزین‌های» جنگ زمینی سؤال کرده است.