به گزارش اکوایران، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که هواپیماهای اسرائیلی بامداد روز شنبه به شش خانه در شمال غزه حمله کردند که در نتیجه آن دست کم هشت فلسطینی کشته و 45 نفر زخمی شدند.

به گفته سی‌ان‌ان، اسقف ارتدکس اورشلیم، فرقه اصلی مسیحیان فلسطینی، اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی به کلیسای سنت پورفیریوس در شهر غزه که صدها مسیحی و مسلمان به آنجا پناه برده بودند، حمله کردند.

اسرائیل به همه غیرنظامیان گفته است که نیمه شمالی نوار غزه که شامل شهر غزه نیز می‌شود را تخلیه کنند. بسیاری از مردم هنوز آنجا را ترک نکرده‌اند و می‌گویند که می‌ترسند همه چیز را از دست بدهند و جایی امن برای رفتن ندارند، زیرا مناطق جنوبی نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل تاکنون قوانین جنگ را رعایت کرده است، روز جمعه تکرار کرد که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و مطمئن شود حماس قادر به انجام حملات مجدد نیست.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 140000 خانه - تقریباً یک سوم خانه‌های غزه - آسیب دیده و نزدیک به 13000 خانه به طور کامل تخریب شده است.