به گزارش اکوایران، کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با یوگنی پریگوژین، رئیس مزدور واگنر در 29 ژوئن، پنج روز پس از حرکت این گروه به سمت مسکو در یک شورش کوتاه‌مدت، دیدار کرد.

طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که پوتین 35 نفر از جمله فرماندهان واحدها را به این نشست دعوت کرد و این نشست سه ساعت به طول انجامید. پسکوف گفت که فرماندهان واگنر به پوتین گفتند که سربازان او هستند و به نبرد برای او ادامه خواهند داد.

شورش کوتاه به رهبری پریگوژین، که در آن مبارزان واگنر کنترل شهر جنوبی روستوف را به دست گرفتند، پوتین را از زمانی که در آخرین روز سال 1999 قدرت را به عنوان رهبر اصلی روسیه به دست گرفت، با جدی‌ترین چالش برای تسلط بر قدرت روبرو کرد.

پوتین از آن زمان از ارتش و سرویس‌های امنیتی خود برای جلوگیری از هرج و مرج و جنگ داخلی تشکر کرده است.

پریگوژین گفته است که هدف این شورش سرنگونی دولت نبوده، بلکه هدف آن «محاکمه کردن» ارتش و روسای دفاع به دلیل اشتباهات و اقدامات غیرحرفه‌ای آنها در اوکراین است.

طبق مفاد قرارداد قرار بود پریگوژین به بلاروس برود، اما لوکاشنکو هفته گذشته گفت که پریگوژین به روسیه بازگشته است و جنگنده‌های واگنر هنوز پیشنهاد نقل مکان به بلاروس را نپذیرفته‌اند، و این امر سؤالاتی را در مورد اجرای توافق ایجاد کرده است.