به گزارش اکوایران، یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار گروه شبه‌نظامی واگنر در مصاحبه‌ای ویدئویی به یک وبلاگ‌نویس روس گفت که ممکن است ارتش خصوصی واگنر که در آفریقا فعالیت داشته و اکنون نیز محاصره باخموت را رهبری می‌کند، برای همیشه به فعالیت خود پایان دهد.

به نوشته پایگاه رویترز، زمان مصاحبه و جدیت حرف‌های پریگوژین معلوم نیست. همچنین در اوایل این هفته، وی اظهارات خود در مورد خط مقدم را پس گرفت و گفت که شوخی کرده است.

پریگوژین بارها از نحوه مدیریت جنگ روسیه در اوکراین شکایت کرده است. او اغلب می‌گوید که ارتش مهمات مورد نیاز را به نیروهای واگنر نمی‌دهد. او گاهی نیز مقامات ارشد را به خیانت متهم می‌کند.

او به سمیون پگوف، وبلاگ‌نویس روس گفت: واگنر به زودی تعطیل می‌شود. ما به تاریخ خواهیم پیوست. جای نگرانی نیست، چنین اتفاق‌هایی رخ می‌دهد.

روز پنجشنبه، پریگوژین که به شوخ‌طبعی و سبک تهاجمیش شهرت دارد، گفت که سخنانش مبنی بر اینکه بمباران باخموت را متوقف خواهد کرد تا اوکراینی‌ها شهر را به ژورنالیست‌های آمریکایی نشان دهند، تنها یک شوخی بود.

پریگوژین گفت که این هفته به دلیل عدم حمایت مسکو، نیروهای وی متحمل تلفات سنگینی شدند.

هفته گذشته، او نسبت به ضدحمله نیروهای مجهز اوکراینی در باخموت ابراز نگرانی کرد.

در گذشته، واگنر سربازانی را برای جنگ سوریه و درگیری‌های آفریقا اعزام کرده بود.

در ژانویه، ایالات متحده رسماً واگنر را به عنوان یک سازمان جنایت‌کار بین‌المللی معرفی کرد و دارایی‌های آن را به دلیل کمک به ارتش روسیه در جنگ اوکراین مسدود کرد.