به گزارش اکو ایران، سایپا هدف گذاری کرده تا در سال 1402 در مجموع 66 هزار دستگاه شاهین را تولید و روانه بازار کند. این اتفاق در شرایطی است که سال گذشته خودروسازی سایپا هدف گذاری 60 هزار دستگاهی را برای عرضه شاهین تدارک دیده بود. بنابراین رشد 10 درصدی در تولید و عرضه شاهین نشان می دهد نارنجی های جاده مخصوص قصد دارند با شاهین به بازار خودرو حمله کرده و سهم بیشتری از بازار خودرو را به خود اختصاص دهند.

خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص برای اینکه به این هدف خود برسد تولید انواع شاهین را برای سال جاری در برنامه دارد. شاهین با گیربکس اتوماتیک و شاهین پلاس دو عضو جدید خانواده شاهین هستند که قرار است در خطوط تولید نارنجی های جاده مخصوص نهایی شوند.

بررسی آمارهای کدال نشان می دهد سایپایی ها تا پایان شهریور 1402 در مجموع بیش از 24 هزار دستگاه شاهین تولید کرده و نزدیک به 22 هزار و 850 دستگاه را برای مشتریان فاکتور کرده اند.

خودروسازی سایپا اگر قصد داشته باشد تا به هدف گذاری خود در تولید شاهین وفادار بماند باید به طور میانگین ماهانه پنج هزار و 500 دستگاه شاهین تولید کند.

اتفاقی که پایان شهریور امسال نیفتاده و سایپایی ها به طور میانگین تا پایان نیمه اول سال جاری حدود چهار هزار دستگاه شاهین تولید کرده اند.

مدیران این خودروسازی امیدوار هستند با اضافه شدن دو مدل جدید شاهین به سبد محصولاتی خود هر چه بیشتر به هدف گذاری خود نزدیک شوند.

ورود شاهین با گیربکس اتوماتیک و شاهین پلاس به بازار می تواند عرصه را برای تارا و دنا تنگ تر کند و رقیبی جدی برای این دو محصول اتوماتیک ایران خودرو باشد.

البته قیمت حدود 640 میلیون تومانی در کارخانه برای شاهین با گیربکس اتوماتیک تا حدی کار خودروسازی سایپا را برای تشویق متقاضیان به خرید این خودرو سخت می کند. این احتمال وجود دارد که نارنجی های جاده مخصوص برای راضی کردن دل متقاضیان به شراغ شیوه های متنوع فروش مانند لیزینگ رفته تا بتوانند شاهین های تولیدی خود را بفروشند.  

قیمت شاهین با گیربکس دستی در کارخانه حدود 407 میلیون تومان است و قیمت بازای آن نیزاین روزها حول و حوش 585 میلیون تومان دور می زند.