به گزارش اکوایران، براساس مصوبه صبح امروز یکشنبه 9 اردیبهشت، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی که دروه تملک دارایی آنها کمتر از پنج سال در مناطق باشد، مطابق سرزمین اصلی باید مالیات بپردازند. اما اگر دوره تملک دارایی‌های آنها پنج سال یا بیشتر باشد، مالیات حاصل از انتقال این دارایی‌ها با نرخ صفر  خواهد رسید. 

متن ماده ۲۶ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی که نمایندگان پس از اصلاح ایرادات شورای نگهبان آن را تصویب کردند؛ به شرح زیر است:

ماده ۲۶- دو تبصره به‌عنوان تبصره‌های (۳) و (۴) به ماده (۱۳۲) قانون مالیات‌های مستقیم به‌شرح ذیل الحاق می‌شود:

 

 

تبصره ۳- در صورتی که دوره تملک دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون متعلق به اشخاص تجاری دارای مجوز فعالیت اقتصادی از مراجع ذیصلاح در مناطق آزاد تجاری- صنعتی، کمتر از پنج سال باشد، عایدی سرمایه حاصل از انتقال این دارایی‌های مطابق قوانین سرزمین اصلی مشمول مالیات می‌شود. در صورتی که دوره تملک این دارایی‌های پنج سال یا بیشتر باشد، عایدی سرمایه حاصل از انتقال این دارایی‌ها با نرخ صفر مشمول مالیات می‌شود.

تبصره ۴- عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع بند (۲) ماده (۴۶) این قانون متعلق به اشخاص تجاری دارای مجوز فعالیت اقتصادی از مراجع ذیصلاح در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی که فاقد شماره انتظامی مختص مناطق آزاد تجاری-صنعتی هستند و نیز دارایی‌های موضوع بندهای (۳) و(۴) ماده (۴۶) این قانون متعلق به این اشخاص، مطابق قوانین سرزمین اصلی، مشمول مالیات هستند.