به گزارش اکوایران، از زمانی که زمزمه‌های کاندیداتوری حسین سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح شد، فشارهای سیاسی مبنی بر حذف او آغاز و به مرور تشدید شد.

​برخی رسانه‌های حامی دولت به بهانه بررسی تخلفات مالی و مدیریتی در اتاق، نام او را برای اولین‌بار در لیست افرادی که از نگاه آنها متخلف بودند، قرار دادند؛ اتهاماتی که نهادهای نظارتی آنها را تأیید نکردند.

به دنبال کاندیداتوری رسمی سلاح ورزی برای ریاست اتاق ایران اخباری مبنی بر حذف او از سوی مقامات نظارتی و امنیتی منتشر شد. اخباری که اسناد منتسب به  آن روز گذشته از سوی رسانه‌های حامی دولت منتشر شد. در این اسناد ذکر شده بود که حراست وزارت صمت با حضور حسین سلاح ورزی در انتخابات اتاق ایران مخالف است.

حوالی ظهر امروز خبرگزاری رسمی دولت یعنی ایرنا و رسانه حامی آن یعنی ایسنا، از «کنار رفتن سلاح ورزی» خبر دادند. این در حالی است که حسین سلاح ورزی در گفت‌وگو با «اکوایران» گفت: استعفا نداده‌ام. 

پیش‌تر نیز یک منبع آگاه به «اکوایران» گفته بود: کنار رفتن آقای سلاح ورزی صرفا در دو صورت امکان پذیر است استیضاح از سوی هیات نمایندگان اتاق ایران و درخواست استعفای او به هیات رئیسه اتاق که هنوز هیچ کدام از این اتفاقات رقم نخورده است.

اکوایران از نزدیکان سلاح‌ورزی شنیده که مسائلی که او را تحت فشار قرار داده بود نیز حل شده است.