به گزارش اکوایران:  حسین سلاح ورزی که با اکثریت آرا هیات نمایندگان اتاق ایران کرسی ریاست را به دست آورد. در جمع خبرنگاران  حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. او در پاسخ به «اکوایران» که پرسید:« ما در دوره نهم شاهد اختلافات زیادی در اتاق ایران بودیم. به طوری که برخی نگران بودند، این اختلاف که بین اعضای هیات رئیسه شکل گرفته در دور جدید  تداوم داشته باشد. آیا این اتفاق  تکرار می‌شود؟» پاسخ داد: اتاق مجموعه ‌ی از خواسته‌ها و مطالبات و نقطه نظرات مخلتف است به طور مسائل در حوزه صادرات و واردات نگاه های متفاوتی وجود دارد که اینها می تواند موجب اختلاف نظر باشد. اما اتاق وظیفه دارد به نوعی همدلی و همراهی بین همه اعضا خود ایجاد  کند. سلاح ورزی ادامه داد: هیات رئیسه برنامه محور می‌تواند به تعدیل اختلافات و همسویی منافع متفاوت کمک کند.

او در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه «بسیاری از کاندیداهای ریاست پیش از این جلسه بر موضوع تغییر در اتاق تاکید داشتند. برنامه شما در این باره چیست؟ آیا اتاق باید تغییر دهد؟» گفت: شرایط کشور خاص است و براساس نظرات رهبری احیای اقتصاد و رشد تورم نیازمند نقش آفرینی ویژه اتاق است. برهمین اساس برای ایفای نقش بیشتر نیازمند بازنگری در عملکرد آن هستیم.

سلاح‌ورزی افزود: شما شاهد بودید در این دور نسبت به دوره‌های قبل انتخابات متفاوت بود. کاندیداها هم در شکل گروهی و هم به شکل برنامه‌ای در این عرصه ورود کردند تا بهترین شکل بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: ما امروز باید با دولت و حاکمیت همکاری خود را افزایش دهیم و نقشه تقسیم کار ملی را تدوین کنیم.