به گزارش اکوایران، شهاب جوانمردی نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با «اکوایران» درباره اینکه رئیس مطلوب اتاق از دل لابی‌ها بیرون می‌آید و یا از درون شاخص‌هایی مثل سابقه اقتصادی و کارآفرینی، می‌گوید: هر کدام از هیات نمایندگان اتاق ایران برمبنای شاخص‌هایی که در ذهن دارند به کاندیداهای ریاست رای می‌دهند. اما این شاخص‌های مدون و یکسان و یا همسان است؟ باید بگویم؛ نه.

او می‌افزاید: چون فرایندی هم برای همسان‌سازی شاخص‌ها و نمره‌دهی وجود ندارد و من فکر نمی‌کنم در کوتاه مدت چنین اتفاقی بیافتد. برای همین لابی‌ها بسیار پر رنگ خواهند شد. یعنی هر کسی سعی می‌کند مجموعه شاخص‌هایی که در یک نفر متبلور می‌شود را  به عنوان ابزار لابی خود استفاده کند. لابی در واقع رویه دیگر شاخص‌هایی که بین افراد و یا گروه ها مشترک است.

میری تاکید می‌کند، لابی گری همیشه بود و وجود خواهد داشت، هر چقدر در گفتگوها شاخص‌ها پررنگ‌تر شود وممیزشوند ، لابی‌گری قاعده مندتر می‌شود و ما از افراد به شاخص‌ها می‌رسیم و نه  از شاخص‌ها به افراد.

مدیرعامل شرکت فناپ درباره اینکه رئیس اتاق باید چه خصوصیاتی داشته باشد، نیز می‌گوید: یک فعال اقتصادی خوشنام باشد و بتواند با دولت و همه ارکان حاکمیت ارتباط برقرار کند. باید یک ادبیات مشترک در سطح اتاق ایجاد کند. قابلیت همسو سازی و اجماع‌سازی داشته باشد و انسان روا داری باشد یعنی اتاق را از حالت تک صدایی خارج کند.