به گزارش اکوایران، دیروز یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مدعی شد امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب را رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد از هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.

اظهارات دیروز حسین جلالی، واکنش‌های زیادی به همراه داشت. امروز رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به این موضوع گفت که ارائه خدمات بانکی براساس روال قبلی و بدون مشکل در حال انجام است.

علی صالح‌آبادی در ادامه صحبت‌هایش همچنین با اعلام حمایت بانک مرکزی از فعالیت‌های بانک‌های قرض‌الحسنه و وام خرد اظهار کرده که بانک‌های قرض‌الحسنه به نسبت سایر بانک‌ها از نظر نقدینگی و ترازنامه وضعیت مطلوب‌تری دارند.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد ارز مورد نیاز واردات خودرو نیز بیان کرده که در حال حاضر تدارک مالی و ارزی واردات خودرو دیده شده است و هیچ مشکلی از این بابت نیست.

وی درباره اوراق ارزی گفته که اوراق ارزی را با این رویکرد ارائه کردیم تا افرادی که نگران نوسان نرخ ارز هستند از آن استفاده کنند، این افراد می‌توانند براساس نرخ بازار متشکل ارز دریافت کنند. اگر افراد بخواهند پیش از سر رسید ارز دریافت کنند بانک مرکزی براساس نرخ بازار متشکل دریافت خواهند کرد. هدف اصلی این اوراق پوشش ریسک نرخ ارز بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرده که همین امروز هیچ محدودیتی برای انتشار اوراق سکه بانک مرکزی وجود ندارد و هر شخص حقوقی می‌تواند تا 100 سکه دریافت کند. بانک مرکزی می‌تواند در هر زمان که لازم باشد از این اوراق استفاده کند.

صالح‌آبادی به شایعه استعفای خودش هم واکنش نشان داده و گفته این موضوع کذب محض است.