به گزارش اکوایران به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد کاهش بیش از ۷۰ میلیارد دلاری ارزش خود بود.

روز سه‌شنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، اشاره کرد که نرخ‌های بهره ممکن است بالاتر از حد انتظار باشد. افزایش نرخ بهره در سال گذشته بر دارایی‌های ریسکی مانند سهام و به ویژه ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است.

در حال حاضر دلایل کمی برای خرید بیت کوین وجود دارد؛ چرا که بازار از تحولات منفی اشباع شده است، نه فقط برای صنعت کریپتو، بلکه برای بازار‌های مالی گسترده‌تر. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمزارزها، سقوط سیلورگیت کپیتال، وام‌دهنده بزرگ به صنعت رمزارزها است.

سیلورگیت روز چهارشنبه اعلام کرد عملیات خود را متوقف و بانک خود را منحل می‌کند. سقوط سیلورگیت مثال دیگری است که چگونه سقوط صرافی بزرگ رمزارز FTX بر این صنعت تاثیر گذاشته است..  FTX یکی از مشتریان بزرگ سیلورگیت بود.

صبح روز جمعه، شرکت بیمه سپرده فدرال، بانک سیلیکون ولی را بست و کنترل سپرده‌های آن را در دست گرفت. این بزرگترین ورشکستگی بانک ایالات متحده از زمان بحران مالی جهانی است. شرکت مادر این بانک، SVB Financial، اواخر روز چهارشنبه گفت که ۲۱ میلیارد دلار دارایی خود را با ضرر ۱.۸ میلیارد دلاری فروخته است.

ویجای آیار، معاون توسعه شرکت در صرافی کریپتو، به CNBC گفت: به نظر می‌رسد باتوجه  به افزایش نرخ بهره، تنش‌ها کاملا فروکش کرده است؛ اما در عین حال بسیاری از بانک‌ها احتمالا مجبور به وثیقه‌گذاری طولانی‌مدت هستند.