به گزارش اکوایران، سکان دار فدرال رزرو گفت احتمالا فدرال رزرو مجبور شود نرخ بهره را بیشتر از پیش بینی ها افزایش دهد. او در صحبت های خود گفت اگر مجموع اطلاعاتی که به دست فدرال رزرو می رسد نتیجه ای جز اعمال سیاست های سخت گیرانه نداشته باشد، گام های بعدی افزایش نرخ بهره بزرگ تر برداشته خواهد شد.

او افزود داده های اخیر اقتصادی بسیار قدرتمندتر از پیش بینی ها بود و این موضوع نشان می دهد که نرخ بهره نهایی باید بیشتر از چیزی باشد که قبلا پیش بینی می شد. این سخنان در حقیقت واکنش به تورم ماه ژانویه بود که بیشتر از پیش بینی ها محقق شده بود. در صحبت های پاول همچنین به این موضوع نیز اشاره شد که شاید تمام گام های بعدی 25 صدم درصدی نباشد و نیاز به برداشتن گام های بزرگ تر برای کنترل تورم بوجود بیاید.

پس از سخنان انقباضی پاول همانطور که قابل پیش بینی بود نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی بیش از 1 درصد کاهش یافت و به محدوده 1820 دلار رسید. طلا در حالی که هفته گذشته توانسته بود بازدهی مثبت 2.5 درصدی را به ثبت برساند، اما این هفته که تنها دو روز از آن می گذرد نزدیک به 2 درصد کاهش قیمت داشته است. طلا به شدت به نرخ بهره فدرال حساس است و سخنان پاول می تواند مجددا طلا را وارد روند نزولی کند.

بیت کوین نیز پس از سخنان رییس فدرال رزرو کاهشی شد و به محدوده قیمت 22 هزار و 300 دلار سقوط کرد. با این افت قیمت بیت کوین سودهایی که این هفته کرده بود را از دست داد. اتریوم نیز واکنش مشابهی داشت و به میانه کانال 1500 دلاری ریزش کرد. خبر احتمال شدت گرفتن سیاست انقباضی فدرال رزرو می تواند مجددا رمزارزها را نیز وارد فاز نزولی بلند مدت بکند.