معامله گران دلار چشم انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات وین هستند. آن ها به احتمال زیاد نهایتا تا انتهای هفته جاری صبر خواهند کرد و در صورتی که خبر خاصی از وین منتشر نشود، کمی خریدهای احتیاطی خود را افزایش خواهند داد.

معامله گران در هفته های اخیر بارها از سوی تحلیل گران شنیده اند،‌ در صورتی که توافقی تا انتهای ماه فوریه حاصل نشود، دشوار است که برجام دیگر امکان احیا داشته باشد. با توجه به این موضوع به نظر می رسد که برخی از بازیگران ارزی به تدریج از روز سه شنبه وارد بازار ارز شوند ماه فوریه ۲۸ روزه است و با آغاز ماه مارس از روز جاری، ممکن است که سمت و سوی انتظارات تا حدی در بازار ارز تغییر کند.

تا روز دوشنبه، فضای بازار ارز بیشتر حالت خوف و رجا داشت و بیشتر معامله گران مایل نبودند  که خرید و فروش سنگینی را انجام دهند. در این فضا،‌ اسکناس آمریکایی  توان نزول به زیر سطح ۲۶ هزار تومانی را نداشت و از آن سو در بازار خریداری وجود نداشت که اسکناس آمریکایی را به بالای سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان هدایت کند.

به گفته بیشتر فعالان به احتمال زیاد دلار در روز جاری نیز نوسان خاصی را تجربه نخواهد کرد و در همان دامنه ۲۶ هزار الی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تغییرات خود را به ثبت خواهد رساند. در بازار پشت خطی نیز خبری از نوسانات معنادار ارزی نبود. بازار منتظر است و تا اخبار تازه ای منتشر نشود، احتیاط را کنار نخواهد گذاشت. به نظر می رسد اخبار مهم تا انتهای همین هفته منتشر شوند.

photo_2022-03-01_09-19-54