به گزارش اکوایران، روز گذشته سومین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا برگزار شد و از مجموع ۴۴ هزار و ۴۱۰ سکه ثبت سفارش شده، ۱۵ هزار و ۳۳ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

اما نکته قابل‌توجه در مورد حراج سکه این است که تکلیف پول برنده نشدگان حراج‌های قبلی استرداد نشده است. «خبرگزاری تسنیم» در گزارشی نوشته «تاکنون ۱۵ هزار سکه ثبت سفارش شده است؛ اما برخی از برنده نشدگان حراج‌های قبلی از عدم استرداد وجهشان گلایه دارند.»

همچنین «ایسنا» هم در گزارشی با تیتر «برنده نشدگان حراج سکه، نقره‌داغ شدند» نوشت: «با گذشت نزدیک به یک هفته از زمان برگزاری اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا، هنوز هم بسیاری از متقاضیان که در این حراج شرکت کرده، اما برنده نشدند، نتوانستند پول خود را دریافت کنند.» آن‌طور که ایسنا اعلام کرده متقاضیانی که در اولین حراج سکه شرکت کردند نتوانستند برنده شوند، نه‌تنها موفق به دریافت سکه نشدند، بلکه در آستانه حراج سوم سکه هنوز پولشان هم به آن‌ها بازنگشته است.

البته  «خبرگزاری مهر» شب گذشته اعلام کرد این مشکل ناشی از اختلال در یکی از زیرساخت‌های پرداخت بوده که این مشکل تا پایان وقت روز شنبه ۱۹ اسفند ماه برطرف و وجوه این دسته از متقاضیان نهایتاً تا روز کاری بعد -امروز- به صورت پایا و ساتنا به حساب آنها واریز خواهد شد.

همچنین  «مرکز مبادله» در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده «حراج نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی» ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی در پنجمین جلسه حراج سکه طلا روز دوشنبه برگزار می‌شود و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است؛ به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه و یا ترکیبی از هر دو شامل نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر دو باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد را خریداری کرد.

قیمت سکه‌ها

طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز قبل تا محدوده ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفت اما در نهایت در حول و حوش ۳۷میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته شد که در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته ۱۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد. فعالان بازار می‌گویند که این روزها قیمت رشد طلای جهانی و از طرفی نوسانات نرخ دلار کفه ترازوی جناح افزایشی بازار سکه را سنگین کرده و یکی از دلایل جذاب شدن خرید سکه امامی ناشی از همین اتفاق بوده است. گفتنی است هر اونس طلا روز شنبه ۱۹ اسفند به ۲,۱۷۹ (دو هزار و یکصد و هفتاد و نه) دلار رسید که نست به روز جمعه تقریبا ۲۲ دلار رشد کرده بود.

با توجه‌ به قیمت سکه در اتحادیه طلا و جواهر، تحلیلگران اقتصادی بر این باوردند که در حال حاضر ، تلاش برای رسیدن به مرز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محتمل است. به عقیده این دسته درصورتی‌که سکه بالای مرز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تثبیت دهد، احتمال نوسان تا مرز یاد شده وجود دارد. بااین‌حال اگر سکه مرز ۳۷ میلیون تومان را از دست دهد احتمالاً ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.