به گزارش‌اکوایران، سکه‌بازان دیشب در معاملات پشت خطی می‌گفتند که سکه امامی در معاملات نقدی کیش و مات شد.

به عقیده این عده سیگنال‌های سیاسی مثبت و کاهش معنادار قیمت دلار باعث شد سکه‌بازان از تخت پادشاهی پایین بیایند و توان حرکتی دلار هم به سمت پله‌های بالاتر کاهش یافت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شب گذشته کمتر کسی حاضر بود ریسک خرید سکه را به جان بخرد و قیمت سکه به مسیر نزولی خود ادامه داد.

شب گذشته فعالان بازار روی مرزهای حمایتی مهم مانور می‌دانند. اولین مرز حساس محدوده ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. به عقیده این فعالان در صورتی که سایه اخبار سیاسی بر سر سکه‌بازان سنگینی کند، احتمال برگشت سکه به کانال ۲۶ میلیون تومان و چه بسا مرز حمایتی ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تقویت خواهد شد.

در مقابل تکنیکالیست‌ها باور دارند برای اینکه سکه‌بازان صعود معناداری را تجربه کنند، لازم است سکه به مرز مهم ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برگرد.

از نگاه این دسته یکی از عوامل مهمی که می‌تواند در شرایط فعلی دل سکه‌بازان افزایشی را قرص کند، خروج دلار از فاز نزول است.

با این حال دیشب در معاملات پشت خطی، خریداران دلار قدرت قابل توجهی از خود نشان ندادند؛ بنابراین احتمال افزایش معنادار قیمت دلار در روز جاری دور از انتظار است.

تحلیلگران باور دارند رفتار روز یکشنبه فعالان بازار سکه نشان داد که در این بازار، معامله‌گران بیشتر از اینکه از رفتار اونس طلا متأثر شوند، از حرکات دلار تاثیر می‌پذیرند و جابجایی‌های قیمت دلار می‌تواند زمینه‌ساز رفتارهای نه چندان منطقی در بازار سکه شود.

اثرگذاری دلار در روز یکشنبه نیز قابل مشاهده بود. زمانی که قیمت دلار در بازار داخلی نزولی شد، قیمت سکه چرخش یک میلیون تومانی را ثبت کرد.

در چنین شرایطی می‌توان گفت که در صورت افت دلار در روز دوشنبه می‌توان انتظار افت سنگین‌تری را در بازار سکه داشت، چراکه سکه از لحاظ ارزش ذاتی نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد. در صورت افزایش قیمت دلار، بازار بدون توجه به روند اونس طلا ممکن است بار دیگر در مسیر صعودی قرار بگیرد.

حباب سکه 22 خرداد