به گزارش اکوایران، قیمت سکه دیروز از فاز نزولی خارج شد و توانست در کانال ۲۸ میلیون تومانی بالا بیاید. روز شنبه سکه امامی تا نزدیکی محدوده ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیشروی کرد و همین موضوع موجب شد انتظارات نزولی نیز تا حدی در بازار سکه کمرنگ شود.

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که قیمت سکه در روز جاری بالای محدوده ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار سکه خواهند شد. 

با این حال، عده از معامله‌گران دیشب می‌گفتند فلز گرانبهای داخلی کار دشواری دارد که در روز یکشنبه به رشد خود ادامه دهد.

نگاهی به معاملات پشت خطی دلار نشان می‌دهد کمتر کسی دیشب تمایل به خرید اسکناس آمریکایی داشت و به همین دلیل دور از انتظار است که در روز جاری نیز این اتفاق رخ دهد. در این شرایط سخت است که قیمت سکه از سمت دلار تحریک شود.

به نظر می‌رسد سایه اخبار مثبت همچنان بر سر قیمت‌ها سنگینی می‌کند و دیروز کمتر کسی حاضر بود بی‌گدار دست به خرید بزند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شب گذشته در معاملات پشت خطی، قیمت دلار سه پله با مرز روانی ۴۹ هزار تومان فاصله داشت.

از نظر تکنیکالیست‌ها، مرز ۴۹ هزار تومان حمایت مهمی است. برخی از معامله‌گران می‌گویند با شکست این سطح احتمالا فشار فروش در بازار سکه بیشتر می‌شود.

تکنالیست‌ها باور دارند در صورتی که محدوده فعلی برای قیمت سکه حفظ شود اولین مرز مقاومتی که سکه‌بازان پیش رو دارند مرز ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و پس از آن مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود‌.

در مقابل اولین مرز حمایت محدوده ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که اگر این خط بشکند احتمال برگشت تا ابتدای مرز ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

حباب سکه یکشنبه 21 خرداد