به گزارش اکوایران، نخست وزیر اسرائیل روز یک‌شنبه درخواست حماس برای پایان دادن به جنگ در غزه به منظور دستیابی به توافق آتش بس را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «اسرائیل نمی‌تواند این را بپذیرد. بر اساس بیانیه‌ای که توسط دفتر نتانیاهو منتشر شده، او به کابینه گفت: «ما حاضر نیستیم شرایطی را بپذیریم که در آن گردان‌های حماس از سنگرهای خود خارج شوند، دوباره غزه را تحت کنترل درآورند، زیرساخت‌های نظامی خود را بازسازی کنند و برای تهدید اسرائیل بازگردند». 

به نوشته رویترز، نتانیاهو گفته که اسرائیل مایل است جنگ در غزه را متوقف کند تا از آزادی اسرایی که هنوز در دست حماس هستند و گمان می‌رود تعداد آنها بیش از 130 نفر باشد، اطمینان حاصل کند. با این حال، او تاکید کردن: «اما در حالی که اسرائیل [به توافق] تمایل نشان داده، حماس همچنان در مواضع حداکثری خود مستحکم است، که خواستار خروج همه نیروهایمان از نوار غزه و پایان دادن به جنگ و رها کردن حماس در قدرت است. اسرائیل نمی تواند این را بپذیرد».

پیش از این، مقامات فلسطینی خبر داده بودند که رهبران حماس در قاهره دومین روز از مذاکرات آتش بس را با میانجی های مصری و قطری را بدون اینکه پیشرفت ظاهری گزارش شود، برگزار کردند، زیرا این گروه به خواسته خود مبنی بر پایان دادن به جنگ برای هر هرگونه توافقی ادامه می‌دهد.