به گزارش اکوایران، در نتایج اولیه روز جمعه انتخابات پاکستان، پس از آن که شمارش آرا در انتخابات عمومی با تأخیرهای غیرعادی مواجه شد که دولت آن را به به گردن تعلیق خدمات تلفن همراه انداخت، احزاب اصلی شانه به شانه پیش رفتند.

این کشور جنوب آسیا در تلاش است تا از یک بحران اقتصادی بهبود یابد، در حالی که با افزایش خشونت ستیزه‌جویان در یک محیط سیاسی عمیقاً قطبی شده دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش رویترز، ظفر اقبال، دبیر ویژه کمیسیون انتخابات پاکستان، بدون اشاره به جزئیات گفت که «مسئله اینترنتی» دلیل تاخیر در نتایج بود.

دولت اعلام کرد که خدمات تلفن همراه را پیش از انتخابات روز پنجشنبه به عنوان یک اقدام امنیتی به حالت تعلیق درآورده و اکنون تا حدی از سر گرفته شده است.

تا اوایل صبح جمعه، کمیسیون انتخابات نتایج 12 کرسی از 265 کرسی مورد مناقشه پارلمان را در وب سایت خود اعلام کرده بود.

پنج کرسی توسط حامیان عمران خان در حالی که به عنوان نیروی مستقل در رقابت بودند به دست آمد، در حالی که چهار کرسی توسط حزب مسلم لیگ پاکستان، حزب نواز شریف، نخست وزیر سابق، به دست آمد. سه کرسی نیز توسط حزب مردم پاکستان از بلاول بوتو زرداری، پسر بی نظیر بوتو، نخست وزیر ترور شده، به دست آمده است.

انتظار می‌رود که نبرد اصلی بین نامزدهای مورد حمایت خان، که حزب تحریک انصاف (PTI) او در انتخابات سراسری گذشته پیروز شد، و مسلم لیگ شریف، که به گفته تحلیلگران توسط ارتش قدرتمند حمایت می‌شود، باشد.

با ادامه شمارش تا صبح جمعه، احتمالاً بعداً در طول روز تصویر روشن‌تری از نتیجه نمایان خواهد شد.