به گزارش اکوایران، در پاسخ به تشدید حملات گروه انصارالله علیه کشتی‌های نظامی و تجاری در دریای سرخ، پنتاگون در حال بررسی حمله مستقیم به اهداف نظامی حوثی‌ها در یمن است.

به نوشته سمافور، مقامات دولت بایدن گفتند که به طور فزاینده‌ای نگران تضعیف و تهدید تجارت دریایی توسط حوثی‌های انصارالله هستند که به هدف کاهش تجارت با اسرائیل و افزایش هزینه‌ها بر آمریکا و متحدانش برای حمایت تل‌آویو در جنگ علیه حماس انجام می‌شود. در حال حاضر، برخی از خطوط کشتیرانی جهانی، حمل‌ونقل خود را از دریای سرخ و کانال سوئز به مسیرهای دور شاخ آفریقا تغییر داده‌اند که به طور قابل توجهی زمان و هزینه ارسال را افزایش می‌دهد.

حالا مقامات آمریکایی می‌گویند که علی‌رغم ترس از دامن‌زدن به جنگ غزه و تبدیل آن به نبردی گسترده علیه ایران و محور مقاومت، در حال بررسی حمله به حوثی‌ها هستند. مقامات دولت بایدن بارها گفته‌اند که اولویت آن‌ها صرفاً بر حمایت که از کمپین اسرائیل برای بیرون‌راندن حماس از غزه است، اگرچه آن‌ها عملیات نظامی تهاجمی‌تر را رد نکرده‌اند. شبه‌نظامیان محور مقاومت همچنین در دو ماه گذشته ده‌ها حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه انجام داده‌اند.

ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت: «همان‌طور که در گذشته نشان داده‌ایم، ارتش ما در انجام اقدامات لازم و مناسب، از جمله محافظت در برابر تهدیدات دریایی که می‌تواند نیروهای ما را تهدید کند، تردید نخواهد کرد».

نیروهای ایالات متحده و متحدانش در هفته‌های اخیر موشک‌های حوثی و پهپادهای انتحاری که پنتاگون معتقد است اسرائیل را هدف قرار داده بودند، رهگیری کرده‌اند. ارتش یمن متعهد شده که پس از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل، به طور نظامی از حماس حمایت کند. حوثی‌ها همچنین کمپین خود برای هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری مرتبط با اسرائیل را گسترش داده‌اند.

سه‌شنبه هفته گذشته، حوثی‌ها با یک موشک کروز به نفتکش استریندا با پرچم نروژ حمله کردند. ماه گذشته نیز آن‌ها یک کشتی باری که گفته می‌شود بخشی از آن متعلق به یک تاجر اسرائیلی بود را توقیف کرده و ۲۵ خدمه آن را به اسارت گرفتند. یحیی سریعا، سخنگوی حوثی‌ها به تلویزیون یمن گفت: «اگر غزه غذا و داروی مورد نیاز خود را دریافت نکند، همه کشتی‌هایی که در دریای سرخ عازم بنادر اسرائیل هستند، صرف‌نظر از ملیت‌هایشان، هدف نیروهای مسلح ما خواهند شد».

از اوایل اکتبر، ایالات متحده دو گروه تهاجمی ناو در خاورمیانه مستقر کرده و دارایی‌هایی برای هدف قرار دادن راکت و موشک‌های حوثی‌ها و سیستم‌های راداری این گروه را در اختیار دارد. به گفته مقامات آمریکایی، تا کنون پنتاگون به دلیل ترس از تشدید تنش‌ها صبر کرده است. به غیر از زمانی که پنتاگون یکی از تأسیسات رادار ساحلی انصارالله را با استفاده از موشک‌های تاماهاوک در پاسخ به حملات به کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده منهدم کرد، از سال ۲۰۱۶، ایالات متحده مستقیماً به مواضع نظامی حوثی‌ها در یمن حمله نکرده است.

بررسی پنتاگون در مورد حمله به حوثی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که مقامات ایالات متحده به دنبال افزایش تعداد کشورهای شرکت‌کننده در ائتلافی دریایی به نام Combined Task Force 153 هستند که مسئول نظارت بر آبراه‌های کلیدی خاورمیانه و گلوگاه‌ها از جمله تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب هستند.