به گزارش اکوایران،‌ بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل گفت که از «مهاجرت داوطلبانه» فلسطینیان غزه حمایت کرده و آن را راه‌حل درست می‌داند. او مدعی شده که غزه دیگر مثل قبل نخواهد شد؛ اعراب بهتر است داوطلبانه از غزه به کشور‌های غربی بروند.

به نوشته الجزیره، دنی دانون، سفیر سابق سازمان ملل و رام بن باراک، معاون موساد که هر دو از نمایندگان فعلی پارلمان اسرائیل هستند، با انتشار مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال پیشنهاد دادند که برخی از مردم غزه به کشورهایی که آن‌ها را می‌پذیرند، مهاجرت کنند.

اسموتریچ نیز در یک پست فیس‌بوکی نوشت: «من از ابتکار رام بن باراک و دنی دانون در مورد مهاجرت داوطلبانه اعراب غزه به سایر کشورها استقبال می‌کنم. این راه‌حل انسانی درست برای ساکنان غزه و کل منطقه است».

او افزود: «پذیرش پناهندگان توسط کشورهای جهان که واقعاً نگران منافع این مردم هستند، با حمایت و کمک‌های مالی جامعه بین‌المللی و اسرائیل، تنها راه‌حلی است که به پایان رنج و درد یهودیان و اعراب کمک می‌کند».

در سال ۱۹۴۸ و در جریان اولین جنگ اعراب و اسرائیل، ۷۰۰ هزار نفر از مردم بومی فلسطین مجبور به ترک خانه‌های خود و آوارگی در کشورهای مجاور شدند که به حادثه نکبت مشهور شد. سخنان این سه مقام اسرائیلی و رفتار ارتش اسرائیل در این جنگ یادآور این واقعه است.