به گزارش اکوایران، علی رضا عنایتی، سفیر ایران در ریاض بر آمادگی تهران برای همکاری با عربستان در حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

به نوشته میدل‌ایست‌نیوز، عنایتی در گفت و گو با الشرق الاوسط گفت: تهران از هرگونه ابتکار یا اقدام جمعی برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و جلوگیری از گسترش دایره جنگ حمایت می کند.

وی تاکید کرد که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشست فوق العاده کشورهای اسلامی که روز یکشنبه به دعوت عربستان برای بررسی تجاوزات اسرائیل به نوار غزه برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

گفتنی است سفر رئیسی به عربستان نخستین سفر یک رئیس جمهور ایرانی از زمان بازگشت روابط دیپلماتیک بین دو کشور در مارس 2023 است.

عنایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران با همکاری عربستان، طرف‌های ذی‌ربط و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آماده ایفای نقش مؤثر در شکل‌گیری موضع واحد در برابر اشغالگری و حمایت از مردم فلسطین است.

به گفته منابع دیپلماتیک، رئیس جمهور ایران قصد دارد در حاشیه شرکت در اجلاس فوق العاده کشورهای اسلامی که روز یکشنبه برگزار می شود، با سران عربستان دیدار کند.

این منابع که از افشای هویت خود خودداری کردند، گفتند: این دیدارها هنوز تأیید نشده است، اما تلاش‌هایی برای ترتیب دادن آن وجود دارد.