به گزارش اکوایران، ریچارد هچت، سخنگوی ارتش اسرائیل، روز یکشنبه از بیان اینکه آیا یک جت جنگنده در حمله به مسجد اردوگاه جنین در کرانه باختری نقش داشته است یا خیر، خودداری کرد.

به نوشته الجزیره، رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه گزارش دادند که این حمله توسط یک جت انجام شد که اولین حمله یک جنگنده به کرانه باختری در حدود دو دهه اخیر است.

هچت به خبرنگاران گفت: «تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که این یک حمله هوایی بود.» او گفت که این اولین حمله هوایی ارتش اسرائیل از هر نوع به کرانه باختری از زمان تهاجم ماه ژوئن به اردوگاه جنین بود که با یک حمله هوایی آغاز شد.

هچت مدعی شد که هدفگیری این حمله با دقت انجام شده است. او درباره حمله روز یکشنبه گفت: «می‌بینید که مسجد هنوز سالم است، اما ما تروریست‌ها را از بین بردیم.»

ویدئویی که از صحنه گرفته شده دو سوراخ در سقف مسجد و آوار داخل آن را نشان می‌دهد، اما ساختمان و مناره آن همچنان پابرجاست.

ارتش اسرائیل گفته است که این حمله را اوایل روز یکشنبه برای خنثی کردن آنچه «یک حمله تروریستی قریب‌الوقوع» خوانده، آغاز کرده است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که حمله به مسجد در اردوگاه پناهجویان در شهر جنین را یک «تشدید خطرناک» می‌داند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای پس از حمله هوایی گفت: «وزارت بمباران کمپ جنین در روز گذشته را با جدیت زیادی نظاره‌گر است و آن را یک تشدید خطرناک با استفاده از هواپیماهای جنگی می‌داند که منجر به تلفات غیرنظامیان فلسطینی و ایجاد وحشت در آن‌ها از جمله کودکان و زنان می‌شود.»

تشکیلات خودگردان این حمله را «تلاشی برای تعمیم مدل بمباران نوار غزه به مناطقی در کرانه باختری اشغالی» توصیف کرد.