به گزارش اکوایران، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان توضیح داد که چرا حمله حماس در 7 اکتبر را محکوم نمی کند.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به سی‌ان ان گفت که حمله حماس را محکوم نخواهد کرد و گفت: «حمایت کورکورانه از اسرائیل مجوزی برای کشتار است». او افزود: «امیدوارم که ایالات متحده چنین مسیری را انتخاب نکند».

او در یک مصاحبه در رام‌الله در کرانه باختری، به بکی اندرسون از سی‌ان‌ان گفت: «داستان فلسطین از 7 اکتبر شروع نمی شود. فاجعه فلسطین 75 سال است که وجود دارد و ما با صدای بلند گریه می‌کنیم و با صدای بلند و واضح فریاد می زنیم (که) به راه‌حل نیاز داریم». او ادامه داد که «قتل هر غیرنظامی، هر انسانی که مستحق مرگ نیست، باید محکوم شود. ما باید آن را محکوم کنیم».

اشتیه مدعی شد که احساسات اسرائیلی‌ها سرشار از انتقام‌جویی است. او گفت: «اسرائیل در معرض تهدید وجودی نیست و من فکر می‌کنم کاخ سفید باید از طرف‌ها بخواهد که بنشینند و با هم (برای) روی راه‌حلی مسالمت‌آمیز کار کنند».

اشتیه گفت: «سفر رهبران جهان به تل‌آویو در حمایت از اسرائیل، بهترین چراغ سبز را برای ادامه حمله اسرائیل به غزه نشان داده است».  او گفت که حمایت بین‌المللی باید برای ایجاد صلح باشد نه مجوزی برای تجاوز.