به گزارش اکوایران، عبدالله دوم، پادشاه اردن فردا (چهارشنبه 18 اکتبر) میزبان جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.

بنا بر گزارش میدل‌ایست نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، پادشاه اردن فردا دیدارهای جداگانه‌ای با رؤسای جمهور امریکا و مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد داشت.

در این دیدارها، مذاکرات بر سر توقف جنگ در غزه و خطر پیامدهای آن بر منطقه و تضمین ورود کمک‌‌های بشردوستانه و امدادی به غزه متمرکز خواهد بود.

عبدالله دوم همچنین نشست سه جانبه‌ای با رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد داشت.

در نشست چهارجانبه نیز تحولات خطرناک غزه و پیامدهای آن بر منطقه بررسی و در جهت ایجاد افق سیاسی برای آغاز مجدد فرآیند صلح تلاش خواهد شد.

پیش از این، «جان کربی» هماهنگ‌کننده سیاست راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه، پس از سفر به اسرائیل به امان خواهد رفت تا با پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در آنجا دیدار کند.

وی گفت که مسئله کمک‌های انسان‌دوستانه و تضمین اینکه به حماس نمی‌رسد و نیز تأکید بر اینکه «حماس نماینده فلسطینیان نیست و از آنان همچون سپر انسانی استفاده می‌کند» موضوع اصلی نشست امان خواهد بود.