به گزارش اکوایران، ملک عبدالله پادشاه اردن گفت: «هیچ پناهنده‌‌ای در اردن و هیچ پناهنده‌ای در مصر از فلسطین نباید باشد.»

او روز سه شنبه نسبت به تلاش برای راندن آوارگان فلسطینی به مصر یا اردن هشدار داد و افزود که باید با وضعیت انسانی در داخل غزه و کرانه باختری مقابله کرد.

به گزارش رویترز، ملک عبدالله در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در برلین گفت: «این یک خط قرمز است، زیرا من فکر می‌کنم این هدفی است که برخی تلاش می‌کنند به آن دست پیدا کنند. نه پناهنده‌ای در اردن، نه پناهنده‌ای در مصر.»

پادشاه اردن همچنین نسبت به وضعیت وخیم خاورمیانه در صورت گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس به کشورهای دیگر هشدار داد. عبدالله گفت: «کل منطقه در آستانه سقوط به پرتگاه است. برای اطمینان از اینکه به آنجا نمی‌رسیم تمام تلاش ما لازم است.»

در همین کنفرانس مطبوعاتی مشترک، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، که اواخر امروز به اسرائیل سفر خواهد کرد،  نسبت به تشدید تنش هشدار داد.

شولز گفت: «ما یک هدف مشترک برای جلوگیری از آتش‌سوزی در منطقه داریم. من بار دیگر به صراحت به حزب‌الله و ایران هشدار می‌دهم که در این درگیری مداخله نکنند.»

او اولین رئیس دولتی خواهد بود که از زمان انجام خونین‌ترین حمله حماس در تاریخ ۷۵ ساله اسرائیل در هفته گذشته، به اسرائیل سفر می‌کند. قرار است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز به اسرائیل سفر کند.