به گزارش اکوایران، حزب‌الله لبنان به روستای شتولا در سمت مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی حمله موشکی کرد. رسانه‌های اسرائیلی از وجود تلفات در این حادثه خبر دادند. اسرائیل نیز در پاسخ، چندین روستا در سمت مرز لبنان را هدف قرار داد.

اکنون به نظر می‌رسد الگویی عملیاتی در حال ظهور است. در ابتدا، حزب‌الله اول به مزارع شبعا، یک منطقه مورد مناقشه حمله کرد. با این حال، هنگامی که آن‌ها حملات اسرائیل را تلافی می‌کنند، مناطقی را در داخل سرزمین‌های اشغالی هدف قرار می‌دهند.

بدین ترتیب، ممکن است اسرائیل دیگر تنها در دو جبهه مشغول نبرد نباشد. به نظر می‌رسد جبهه سومی در حال پدیدارشدن است. دیروز موشک‌هایی از سوریه به سمت اسرائیل شلیک شد که اسرائیل را بر آن داشت تا فرودگاه حلب سوریه را مورد حمله قرار دهد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل می‌گوید که ارتش در بحبوحه جنگ غزه و درگیری‌های مکرر در مرز لبنان، «در هر نقطه از خاورمیانه» عملیات خواهد کرد. هاگاری ادعا کرده: «ما همیشه به اطراف خود، در کل خاورمیانه نگاه می‌کنیم. ارتش اسرائیل در هر نقطه از خاورمیانه برای تحقق اهداف امنیتی اسرائیل عملیات خواهد کرد. ما در همه عرصه‌ها آمادگی بالایی داریم».