به گزارش اکوایران، رادیو ارتش اسرائیل گزارش داده است که حملات هوایی اسرائیل به غزه، حتی به قیمت آسیب رساندن به اسرای اسرائیلی در غزه ادامه خواهد داشت.

بر اساس این اعلامیه، «حملات به نوار غزه با قدرت و گستردگی انجام خواهد شد، حتی به قیمت آسیب رساندن به اسرائیلی‌هایی که در غزه در اسارت هستند.»

رادیو ارتش اسرائیل می‌افزاید: «اگر اطلاعات دقیقی در مورد محل اسرا وجود داشته باشد. قطعا اسرائیل از حمله به آن مکان خودداری خواهد کرد، اما تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد، تمام اهداف حماس مورد حمله قرار خواهند گرفت.»

پاسخ حماس

گردان‌های قسام حماس تهدید کرده است که اگر اسرائیل به بمباران و کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه دهد، اسرای اسرائیلی را اعدام خواهد کرد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام حماس گفت: «هر گونه هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه بدون هشدار قبلی، متاسفانه با اعدام یکی از اسیران در بازداشت ما پاسخ داده می‌شود و ما مجبور خواهیم شد این اعدام را به طور زنده پخش کنیم.»

وی گفت: «ما از این تصمیم متاسفیم اما مسئولیت این امر را بر عهده دشمن صهیونیستی و رهبری آن‌ها می‌دانیم.»

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته است که مقامات اسرائیلی اکنون بر این باورند که 100 نفر توسط حماس به اسارت گرفته شده و به غزه برده شده‌اند.