به گزارش اکوایران، وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده در پاسخ به حملات گروه فلسطینی حماس، مهمات و تجهیزات در اختیار اسرائیل قرار خواهد داد و نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه تقویت خواهد کرد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت: «دولت ایالات متحده به سرعت تجهیزات و منابع اضافی از جمله مهمات را در اختیار نیروهای دفاعی اسرائیل قرار خواهد داد».

وزیر دفاع ایالات متحده همچنین گفت که واشنگتن ناو هواپیمابر «جرالد فورد» و ناوهای جنگی همراه آن را به سمت شرق دریای مدیترانه هدایت کرده است و در حال افزایش تعداد اسکادران‌های هواپیماهای جنگنده در منطقه است.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه ضمن تائید این که شهروندان آمریکایی در میان کشته ‌شدگان و اسیران عملیات «طوفان الاقصی» بوده‌اند، گفت دولت بایدن در حال آماده شدن برای ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اسرائیل است تا اطمینان حاصل کند که آن‌ها تمام آنچه را که برای خنثی کردن حمله حماس نیاز دارند، در اختیار دارند.

بلینکن در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که دولت ایالات متحده گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن «چند آمریکایی» در درگیری و همچنین «گزارش‌هایی از ناپدید شدن آمریکایی‌ها» دریافت کرده است.

ISRAEL-Sderot

مایکل هرتزوگ، سفیر اسرائیل در واشنگتن، از وجود ده‌ها آمریکایی در میان اسیرانی گفته بود که در غزه نگهداری می‌شوند.

بلینکن به ای‌بی‌سی نیوز گفت که عملیات حماس که صبح شنبه آغاز شد «بدترین حمله به اسرائیل از زمان جنگ یوم کیپور در سال 1973 بود.»

حضور شهروندان آمریکایی در میان کشته‌شدگان و اسیر شده‌ها احتمالاً بحث‌های سیاسی را در واشنگتن درباره واکنش آمریکا به حمله حماس تشدید می‌کند. این مسئله پیش از این باعث ایجاد اختلافات حزبی بین رهبران جمهوری‌خواه و دولت بایدن شده است. این در حالی است که نبود رهبر در مجلس نمایندگان در بحبوحه درگیری‌های درون حزبی محافظه‌کاران می‌تواند حمایت کنگره از اسرائیل را مختل کند.

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان، از دولت بایدن خواست تا «هر کمکی که می‌تواند به اسرائیل ارائه کند». او به سی‌ان‌ان گفت که «با توجه به احتمال درگیری طولانی‌مدت که قرار است در منطقه انجام شود» برای تقویت سیستم‌های دفاعی گنبد آهنین اسرائیل به منابع بیشتری نیاز است.