به گزارش اکوایران، یک تحلیلگر نظامی به وال‌استریت ژورنال گفت که خودروهای زرهی ساخت غرب در اوکراین شکست می‌خورند، زیرا برای تحمل یک درگیری با این شدت طراحی نشده‌اند.

خودروهایی که این‌جا کار نمی‌کنند!

بنا بر گزارش اینسایدر، تاراس چموت، تحلیلگر نظامی که ریاست بنیاد «زنده برگردید» را بر عهده دارد - که برای خرید تسلیحات و تجهیزات به اوکراین پول جمع می‌کند- گفت: «بسیاری از خودروهای زرهی غربی در اینجا کار نمی‌کنند زیرا برای یک جنگ همه جانبه ساخته نشده‌اند، بلکه برای درگیری‌هایی با شدت کم یا متوسط طراحی شده‌اند». او گفت: «اگر شما آن‌ها را به یک تهاجم گسترده بفرستید، کارایی ندارند.» 

چموت در ادامه گفت که متحدان غربی اوکراین باید در عوض توجه خود را به ارائه سیستم‌های ساده‌تر و ارزان‌تر معطوف کنند، اما در مقادیر بیشتر، چیزی که اوکراین بارها درخواست کرده است.

علی‌رغم اظهارات چموت، برخی از سیستم‌های پیشرفته غربی که اوکراین دریافت کرده است با در نظر گرفتن بالاترین شدت نبرد طراحی شده‌اند – رویارویی مستقیم ناتو با نیروهای شوروی. خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی و تانک‌های آبرامز ساخت ایالات متحده به طور خاص برای مقابله با نیروهای زمینی شوروی ساخته شدند.

اما مانند سایر سیستم‌های زرهی، این خودروها نیز در برابر توپخانه و مین آسیب‌پذیر هستند، که هر دو چالش‌های وحشتناکی برای فشار اوکراین علیه شبکه‌های دفاعی روسیه ایجاد کرده‌اند.

مقامات اوکراینی در گزارش ژورنال گفتند که کمتر از 5 درصد از تانک‌هایی که از آغاز جنگ منهدم شده‌اند هدف تانک‌های دیگر قرار گرفته‌اند و بقیه به دست مین‌ها، توپخانه، موشک‌های ضدتانک و هواپیماهای بدون سرنشین منهدم شده‌اند. این به این معنی است که پیچیدگی نسبی یک تانک دیگر آنقدر مهم نیست.

gettyimages-1437044893_slide-e98

تانک‌های لئوپارد 2 ساخت آلمان

تعداد مهم است!

سرلشکر کریستین فرویدینگ، مدیر ستاد برنامه‌ریزی و فرماندهی ارتش آلمان، گفت که استراتژیست‌های نظامی غربی هنوز قبول نکرده اند که کمیت بر کیفیت برتری دارد.

او به ژورنال گفت: «شما به تعداد نیاز دارید، به حجم بالای نیرو نیاز دارید. در غرب، ما ارتش‌های خود را کوچک کرده‌ایم، ما ذخایر خود را کاهش داده‌ایم. اما کمیت مهم است، حجم مهم است.»

با این وجود، اوکراین همچنان از متحدان خود تانک‌ها و تجهیزات نظامی بیشتری درخواست می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بارها از متحدان غربی به دلیل تاخیر در تحویل تسلیحات انتقاد کرده و در اوایل ماه جاری گفت که ارسال کندتر تسلیحات به شانس موفقیت اوکراین در ضدحمله آسیب می‌زند.

در گزارش ماه جولای که توسط موسسه اقتصاد جهانی کیل تهیه شد، آمده است که متحدان اوکراین تنها حدود نیمی از تسلیحات سنگینی را که وعده داده شده بود تحویل داده‌اند. این گزارش خاطر نشان می‌کند که شکاف بین کمک‌های نظامی وعده داده شده و تحویل داده ‌شده بسیار زیاد است.

در همین حال، وزیر دفاع اوکراین، رستم اومروف، هفته گذشته به اکونومیست گفت که کشورش تولید داخلی مهمات را در اولویت قرار داده است. وی گفت: «هر چیزی که می‌تواند در داخل تولید شود باید در داخل تولید شود.»

سرگئی سوملنی، بنیانگذار مرکز ابتکار مقاومت اروپائی در آلمان، به اینسایدر گفت که اوکراین در حال افزایش تولید داخلی خود است، تا حدی به این دلیل که نگران است که سرعت تحویل کمک‌های غرب، جواب نیازهای نظامی‌اش را نمی‌دهد.