به گزارش اکوایران، بن سلمان در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز مدعی شده که این روزها عربستان بیش از هر زمانی به توافق با اسرائیل نزدیک شده است.

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که اخیرا در منطقه خاورمیانه رخ داده، توافق میان عربستان و ایران بوده که با میانجی‌گری چین اتفاق افتاد. حالا به نظر می‌رسد که عربستان به دنبال توافق با اسرائیل است.

یکی از پرسش‌ها این است که آیا نخست‌وزیری بنجامین نتانیاهو در اسرائیل، می‌تواند مانع انگیزه سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل شود؟ این پرسشی است که مجری فاکس‌نیوز هم مطرح می‌کند.

بن سلمان در پاسخ به این پرسش که آیا حضور نتانیاهوی ۷۳ ساله می‌تواند مانع توافق با عربستان با اسرائیل شود، تاکید می‌کند که در سیاست عربستان سعودی، حضور شخص مهم نیست، آن‌چه اهمیت دارد این است که آن‌ها برای آرامش منطقه و همچنین برای منفعت فلسطین، با اسرائیل توافق کنند. او مدعی می‌شود که اهمیتی ندارد چه کسی بر اسرائیل حکومت می‌کند، آن‌چه اهمیت دارد فقط توافق با اسرائیل است.

اینکه عربستان ابتدا روابطش را با ایران بهبود بخشیده و حالا به سراغ اسرائیل رفته هم از دیگر پرسش‌هایی است که مجری فاکس‌نیوز مطرح می‌کند. بن سلمان معتقد است روابط عربستان با ایران از سال ۱۹۷۹ دچار مشکل شده بود و نمی‌توانست همینطور به عنوان هنجار در منطقه خاورمیانه پیش برود و از آن‌جا که ایران هم این توافق را جدی گرفت، عربستان هم آن را کار درستی دانست. او تاکید می‌کند که حالا روابط به قدری خوب شده که تیمی از عربستان سعودی به ایران می‌رود و با استقبال مردم ایران هم روبه‌رو می‌شود.

در این ویدیو درباره جزییات نظرات بن سلمان درباره اسرائیل بیشتر مطلع شوید.