به گزارش اکوایران، فاکس‌نیوز در مصاحبه‌ای با محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی‌ها، ضمن بررسی روند عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسرائیل، این پرسش را مطرح کرده است که چرا عربستان پس از اسرائیل، ابتدا رابطه‌اش را با ایران اصلاح کرد و به توافق با این کشور دست یافت.

به اعتقاد بن سلمان، رابطه ایران و عربستان سعودی از سال ۱۹۷۹ دچار تنش و بحران شده و نباید اینطور ادامه پیدا می‌کرد. او معتقد است آرامش باید به منطقه خاورمیانه بازگردد و یکی از مهم‌ترین مسائل، رابطه ایران و عربستان است. بن سلمان می‌گوید تنش میان ایران و عربستان نباید به یک هنجار در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

چندی پیش، ایرانی‌ها میزبان تیم النصر بودند، تیمی از عربستان سعودی. به اعتقاد بن سلمان، حضور این تیم سعودی در ایران و استقبال گرمی که از آن‌ها شد، بخشی از جنبش اصلاح روابط ایران و عربستان بود که نشان می‌دهد دو طرف در تلاش هستند تا رابطه را از سردی خارج کنند.

فاکس‌نیوز در این مصاحبه درباره توافق اخیر ایران و آمریکا برای آزادسازی زندانیان در ازای دسترسی به ۶ میلیارد دلار هم پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که پاسخ بن سلمان درباره آن شنیدنی است. در این ویدیو، نظرات بن سلمان درباره روابط با ایران را ببینید و بشنوید.