به گزارش اکوایران، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، چند ساعت پس از شلیک دو موشک بالستیک کوتاه برد از سوی پیونگ یانگ در سواحل شرقی خود، نشست خود را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایگاه فضایی وستوچنی آغاز کرد.

به نوشته الجزیره، خبرگزاری دولتی روسیه، ریانووستی، گفت که کیم صبح چهارشنبه، دقایقی پس از ورود پوتین به این ایستگاه فضایی در منطقه آمور شرقی روسیه رسید.

رسانه های دولتی روسیه گفتند که پوتین به کیم گفت از دیدن او «بسیار خوشحالم» و کیم از دعوت پوتین برای بازدید از روسیه «علی رغم مشغله فراوان» تشکر کرد.

انتظار می‌رود که مذاکرات کیم و پوتین، فروش احتمالی تسلیحات را شامل شود و به همین علت است که مقامات ارشد ارتش و صنعت تسلیحات رهبر کره شمالی را در این سفر همراهی می‌کنند.

این نشست فرصتی برای پوتین فراهم می‌کند تا سلاح‌های بسیار مورد نیاز برای جنگ روسیه در اوکراین را تامین کند و انتظار می‌رود کیم در ازای آن برای کمک‌های اقتصادی و فناوری نظامی فشار بیاورد.

20230913_102135

اندکی پیش از آغاز این نشست، کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که پرتاب دو موشک بالستیک کوتاه برد از سواحل شرقی کره شمالی را رهگیری کرده‌اند.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی گفت که پرتاب‌ها را از منطقه‌ای در سونان یا اطراف آن در شمال پیونگ یانگ شناسایی کرده و در حال تجزیه و تحلیل داده ها است.