به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با شرکت‌نکردن در اولین مناظره ریاست‌جمهوری در روز چهارشنبه، کمیته ملی جمهوری‌خواهان را به چالش کشید و در عوض مصاحبه با تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز را انتخاب کرد. به نوشته اِپُک‌تایمز، در این مصاحبه که همزمان با مناظره جمهوری‌خواهان پخش شد، ترامپ از چالش‌هایی که به عنوان رئیس‌جمهور و اکنون به عنوان یک نامزد با آن روبروست و همچنین اولویت‌هایش در صورت انتخاب مجدد صحبت کرد.

ترامپ که در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک «بیگانه از سیاست» نامزد شد، در مصاحبه خود با تاکر ثابت کرد که یک بیگانه باقی مانده و قدرت بوروکراسی فدرال را زیر سؤال برد. او قول داد که دستگاه حاکمه را در مسائلی مانند تغییرات اقلیمی، سیاست خارجی، اقتصاد، سلامت انتخابات و... به چالش بکشد.

کارلسون دو بار پرسید که با توجه به اینکه هیچ‌چیز دیگری در شکست ترامپ موفق نبوده، آیا به نظرش هدف سوءقصد قرار خواهد گرفت؟ تلاش‌ها برای استیضاح ترامپ دو بار در دوران ریاست جمهوریش شکست خورد. در حالی که او برای سومین بار نامزد ریاست‌جمهوری شده است، در ماه‌های اخیر و در پی چهار کیفرخواست جنایی، محبوبیتش در میان رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه تنها افزایش یافته است.

کارلسون گفت: «آنها می‌توانند شما را ۲۰ بار متهم کنند ولی شما در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان شکست نخواهید خورد». ترامپ پاسخ داد: «این حتی چهار کیفرخواست را مضحک‌تر می‌کند. شاید تعداد بیشتری در راه باشد؛ نمی‌دانم. این افراد دیوانه هستند». رئیس‌جمهور سابق از سؤال ترور جاخالی داد، اما گفت که افرادی که قصد دستگیری او را دارند، حیواناتی وحشی هستند.

خشونت سیاسی و جنگ داخلی

با توجه به شکاف عمیق سیاسی بر سر موضوعات مختلف، از جمله اینکه در انتخابات ۲۰۲۰ علیه ترامپ تقلب و تخلف شد و بایدن رئیس‌جمهور غیرمشروع آمریکاست، کارلسون این سؤال را مطرح کرد که آیا ممکن است کشور به سمت «درگیری آشکار» یا جنگ داخلی دوم پیش برود؟ کارلسون گفت: «به نظر می‌رسد کشور به سمت چیزی در حرکت است». ترامپ نیز مستقیماً به این سؤال پاسخ نداد. اما او قبول کرد: «سطحی از اشتیاق وجود دارد که من هرگز ندیده‌ام. سطحی از نفرت وجود دارد که هرگز ندیده‌ام. این ترکیب بدی است».

ترامپ تصمیم گرفت از شرکت در مناظره در شهر میلواکی ویسکانسین صرف‌نظر کند. او گفت که هیچ فایده‌ای برای حضور در مناظره نمی‌بیند. او با برتری زیادی نسبت به ران دسنتیس، نزدیکترین رقیب خود و فرماندار فلوریدا پیشتاز است.

مصاحبه کارلسون با ترامپ در عرض یک ساعت تقریباً ۷۵ میلیون بازدید داشت و حدود ۲۲۵۰۰ نظر و ۲۵۶۰۰۰ لایک را به خود اختصاص داد.

انتخابات ۲۰۲۰

ترامپ در این مصاحبه بر دیدگاه خود مبنی بر دزدیده‌شدن انتخابات ۲۰۲۰ تأکید کرد و در پاسخ به پرسش کارلسون که آیا معتقد است در سال ۲۰۲۴ دوباره تقلب خواهد شد، رئیس‌جمهور سابق گفت که برخی برای انجام آن تلاش خواهند کرد.

ترامپ که انتظار می‌رود در رابطه با اتهامات تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰، در ۲۴ آگوست خود را به مقامات ایالت جورجیا تسلیم کند، گفت که برتری او در نظرسنجی‌ها ضربات اتهامات چهار پرونده جنایی جداگانه که با آن مواجه است را کاهش داده است. ترامپ گفت: «من فکر می‌کنم این خیلی راحت‌تر است، زیرا من در نظرسنجی‌ها بسیار بالا هستم؛ این یعنی مردم متوجه می‌شوند که این یک شیادی است». او همچنین این پرسید که چرا سیاستمداران دموکرات که نتایج انتخابات را زیر سؤال می‌برند، مانند او با چنین اتهاماتی مواجه نشدند.

ترامپ همچنین بیل بار، دادستان کل سابق خود را مورد هدف قرار داد و گفت که بار فقط «در ظاهر» در مورد تقلب انتخاباتی تحقیق کرد؛ زیرا او «از ترس استیضاح‌شدن خشکش زده بود». ترامپ افزود: «بیل بار تحقیقی در مورد تقلب در انتخابات انجام نداد. او گفت که انجام داده و وانمود کرد که انجام داده، اما این کار را نکرده بود».

مایک پنس

ترامپ همچنین دیدگاه خود در مورد اختیار قانونی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور وقت برای بازگرداندن آرای الکترال به مجالس ایالتی ایالت‌هایی که مشکوک به تقلب بودند را تکرار کرد.

این سؤال که آیا پنس حق چنین کاری را داشت یا نه، در اتهامات مطرح‌شده علیه رئیس‌جمهور سابق در جورجیا، نقشی کانونی دارد. ترامپ گفت که او معتقد است که پنس «مشورت‌های بدی» شنیده بود و وکلایی هستند که به نفع هر دو دیدگاه استدلال کرده‌اند. ترامپ گفت: «آنها می‌گویند شما حق ندارید انتخابات را به چالش بکشید و اگر آن را به چالش بکشید، ما شما را متهم کرده و به زندان می‌اندازیم».

۶ ژانویه

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که رویدادهای ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و تظاهرات گسترده ده‌ها هزار نفر از حامیانش که معتقد بودند انتخابات ۲۰۲۰ دزدیده شده بود، به اشتباه گزارش و توصیف شده است. او گفت که گروه کوچکی از مردم مشکلاتی را در ساختمان مجلس ایجاد کردند، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق معترضین به صورت میهن‌دوستانه و صلح‌آمیز تظاهرات می‌کردند. ترامپ افزود: «افرادی که آن روز در آن جمعیت بودند، گفتند که این زیباترین روزی بود که تا به حال تجربه کرده‌اند». او اذعان کرد: «من هرگز چنین روحیه، شور و عشقی را ندیده‌ام و همچنین هرگز، همزمان و از سوی همان مردم، چنین نفرتی از آنچه (چپ‌ها) با کشور ما انجام داده‌اند، ندیده‌ام».

ترامپ در این مصاحبه گفت که او آرزو دارد رئیس‌جمهور همه مردم، اعم از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باشد و گفت: «بیشتر مردم کشورمان فوق‌العاده هستند».

ترامپ اولویت شماره یک خود به عنوان رئیس‌جمهور را بیرون‌کردن «صدها هزار جنایتکاری که اجازه ورود به کشور را داشته‌اند»، عنوان کرد.