به گزارش اکوایران، زلنسکی می‌گوید که می‌خواست ضدحمله «خیلی زودتر» شروع شود تا جلوی دفاع روسیه را بگیرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه اختصاصی با سی‌ان‌ان که روز چهارشنبه پخش شد، گفت که حمله متقابل اوکراین توسط دفاع مستحکم روسیه بامشکلاتی مواجه شده است و افزود که «ای کاش تحویل تسلیحات غربی زودتر صورت می‌گرفت تا زودتر این ضدحمله را شروع می‌کردیم.»

زلنسکی در صحبت با «ارین برنت» از سی‌ان‌ان در اودسا گفت که در برخی مناطق کشور ارتش او نمی‌تواند «حتی به شروع حملات فکر کند»، زیرا «سلاح‌های مربوطه» را در اختیار ندارد.

او از طریق یک مترجم به برنت گفت: «من از ایالات متحده به عنوان اصلی‌ترین حامی اوکراین در جنگ سپاسگزارم، اما من به آن‌ها و همچنین به رهبران اروپایی گفتم که ما دوست داریم حمله متقابل خود را زودتر شروع کنیم، و به همه سلاح‌ها نیاز داریم.چرا؟ صرفاً به این دلیل که اگر حملات را دیرتر شروع کنیم، ضدحمله کندتر پیش می‌رود.»

رهبر اوکراین افزود که مشکلات در میدان نبرد اکنون به یک ضد حمله «کند و آهسته» منجر شده است.

من می‌خواستم ضدحمله ما خیلی زودتر اتفاق بیفتد، زیرا همه می‌دانستند که اگر ضدحمله دیرتر اتفاق بیفتد، بخش بزرگ‌تری از قلمرو ما مین‌گذاری می‌شود. ما به دشمن خود زمان و امکان می‌دهیم تا مین های بیشتری را قرار دهد و خطوط دفاعی خود را آماده کند.»

مقامات اوکراینی بارها گفته‌اند که در حالی که ضدحمله در جریان است، فشار اصلی هنوز در راه است.

«هانا مالیار«، معاون وزیر دفاع، ماه گذشته گفت که اوکراین برخی از ذخایر خود را محدود می‌کند و «حمله اصلی» هنوز در راه است.

زلنسکی به برنت گفت: «حمله در هر جهت از جبهه را دیرتر شروع کنیم، برای ما سخت‌تر خواهد بود.»

رئیس جمهور همانطور که از زمانی که روسیه در فوریه 2022 تهاجم تمام‌عیار خود به اوکراین را آغاز کرد، این کار را انجام داده است،  از دولت های غربی درخواست کرد که تسلیحات پیشرفته‌تری مانند سیستم‌های موشکی تاکتیکی ارتش ساخت ایالات متحده را در اختیار کیف قرار دهند. 

او گفت: «در برخی جهات، این فرصت را به ما می‌دهد تا ضد حمله را آغاز کنیم. در برخی جهات ما حتی نمی‌توانیم به شروع آن فکر کنیم، زیرا سلاح‌های مربوطه را نداریم. و فرستادن مردم اوکراین برای کشته شدن توسط سلاح های دوربرد روسی اقدامی غیرانسانی خواهد بود.

او همچنین بر درخواست خود برای جنگنده های F-16 ساخت آمریکا تاکید کرد. ایالات متحده به متحدان خود اجازه داده است که آموزش خلبانان اوکراینی را برای پرواز با این هواپیماها آغاز کنند، اما هنوز به متحدان اجازه صادر مجدد این هواپیماها به اوکراین را نداده است.

زلنسکی گفت: «این حتی در مورد برتری اوکراین در آسمان نسبت به روس ها نیست. «این فقط مربوط به برابری است. F-16 ها به کسانی که در میدان جنگ هستند کمک می‌کنند تا به جلو حرکت کنند. بدون پوشش هوایی بسیار دشوار است.»

پوتین کجا رفت؟

مصاحبه برنت با زلنسکی در یک لحظه حیاتی انجام می‌شود - هفته‌ها پس از ضد حمله اوکراین، اما همچنین در پی شورش مسلحانه واگنر در روسیه در ماه گذشته.

قیام کوتاه‌مدت که توسط یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه نظامی واگنر در 23 ژوئن به راه افتاد، بزرگترین تهدید را برای اقتدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دو دهه اخیر ایجاد کرد. و زلنسکی به سی‌ان‌ان گفت که پوتین اکنون در تلاش است تا قدرت خود را تقویت کند.

او همچنین اظهار داشت که رهبر روسیه از زمان توافق محرمانه کرملین که به شورش آشفته واگنر پایان داد، به طور قابل توجهی از دید عموم دور بوده است.

پس از همه این اتفاقات، پوتین کجا رفت؟ او به ندرت بیرون به خیابان می‌آید.

او ادعا کرد که اطلاعات اوکراین نشان می‌دهد که کرملین در حال سنجش حمایت از پریگوژین است. زلنسکی گفت که نیمی از روسیه از پریگوژین حمایت کردند و نیمی از روسیه از پوتین حمایت کردند. در این میان برخی از مناطق روسیه بدون اینکه مطمئن باشند از چه کسی حمایت کنند، تعادل برقرار می کردند.

موسیقی و کتاب؛ پناهگاه رئیس‌جمهور

در این که زلنسکی شغل پر استرسی دارد مطمئناً شکی نیست. او وسط یک جنگ است و سعی می‌کند از تلاش های تقریباً مداوم ترور جلوگیری کند.

او به برنت گفت: «من با شما صادق خواهم بود. اگر مدام به آن فکر می‌کردم، خود را خاموش می‌کردم، بسیار شبیه پوتین که اکنون پناهگاهش را ترک نمی‌کند.»

زلنسکی گفت که تهدیدهای مداوم زندگی او را آزار نمی‌دهد.

«می‌توانی خودت را مثل یک حیوان در قفسی بگذاری و خودت را در آنجا به زنجیر بزنی، مدام فکر می‌کنی که به زودی کشته می‌شوی. البته محافظان من باید فکر کنند که چگونه از این اتفاق جلوگیری کنند و این وظیفه آن‌هاست. من به آن فکر نمی‌کنم.»

زلنسکی به زبان انگلیسی به برنت گفت که برای لحظات تنهایی ارزش قائل است.

«در تنهایی می‌توانم به موسیقی گوش بدهم، یا کتاب بخوابم.»

«البته، من موسیقی اوکراینی را بسیار دوست دارم، زیرا اوکراینی زبان مادری من است. به همین دلیل است که شما نه تنها موسیقی، بلکه کلمات را نیز درک می کنید.»